Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen har blivit helskum

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 08:38

Min iMac G5 20" har gått som tåget sedan jag köpte den i oktober. Men på sistone har skärmen blivit helskum. Den "vibrerar" och ibland blir den som på bilderna nedan. Finns det något att göra eller måste jag lämna in den för reparation?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-30 08:43

Bilden till höger känner jag igen.
Det uppstår ibland när jag ex. ska visa ett bildspel direkt från Finder eller Mail.app och har aldrig förekommit innan jag installerade Apples nya fantastiska helt otroligt inovativa (ja det mest fantastiska i världen alla kategorier) kanske till viss del en aning över-marknadsförda operativsystem Tiger.

Har en 20" Cinema Display.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 14:28
Ursprungligen av Micke F:

...och har aldrig förekommit innan jag installerade Apples nya fantastiska helt otroligt inovativa (ja det mest fantastiska i världen alla kategorier) kanske till viss del en aning över-marknadsförda operativsystem Tiger...

Jag hade samma problem innan jag installerade Tiger (även om det har blivit värre på sistone).

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-30 16:57
Ursprungligen av Arnold Corns:

Jag hade samma problem innan jag installerade Tiger (även om det har blivit värre på sistone).

OK. Det kan ju vara så att jag haft problemet utan att det märkts även innan Tiger.
(Min tiger-dissning var nog lite överdrivn... )

Vill fö inte vara utan den smarta bildspelsfunktionen i Mail och Finder. Verkligen smidig och snygg (när det funkar, dvs i 9 av 10 fall.)

Problemet är förmodligen följande

Min kompis hade samma för tre veckor sen. Efter många om och men fick han beskedet av Apple att de känner till felet och att den behövde lämnas in (har fortfarande inte kommit tillbaka vilket jag tycker är uselt). En supportare på Apple gav honom en länk att följa som förklaring till problemet, jag vet inte om detta stämmer men detta var vad de skickade i alla fall:

http://www.macfeber.se/2005/04/kondensatorprob.html

Jag hoppas givetvis att ditt problem är något mer lättlöst än detta, men det är hursomhelst samma problem som min kompis hade och detta är så nära en förklaring jag kan komma...

Lycka till!

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2005-05-30 16:43

Du behöver få ditt "midplane" utbytt.. Kontakta Apple.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Min iMac G5 20" har gått som tåget sedan jag köpte den i oktober. Men på sistone har skärmen blivit helskum. Den "vibrerar" och ibland blir den som på bilderna nedan. Finns det något att göra eller måste jag lämna in den för reparation?

Du måste byta midplane. Se denna tråd: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69238

1
Bevaka tråden