Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake III - Mac installer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-30 01:23

Finns det någon installer för Quake III så man kan installera sin Windows version på Mac OS 9 eller är det bara o köpa sig en helt ny Mac version istället?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-30 02:14

helt ny macversion.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-30 10:06

http://www.macosx.com/forums/archive/index.php/t-40937.html

minns inte om det var exakt den sidan, jag har hur som helst lyckats installera Q3 på ett åtminstone liknande sätt. Det är dock ingen installer, utan du får fixa installationen manuellt.

Alltså, jag har lyckats installera Quake 3 -- men då jag startar så fungerar det inte. Jag tror det har med att göra pga nya OpenGL-rutiner i dom senaste versionerna av Panther/Tiger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-30 12:40

Tackar! Ska testa, fungerar ju o göra liknande med Quake 2 fast på Windows...;)

Bara att ladda ner senaste versionen, installera och sedan lägga in pak0.pk3 filen i mappen baseq3

Quake 3 Arena X 1.3.2

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-30 16:32

Fungerade, men tyvär är grafiken hel vrickad! All text är röda lodräta streck || (ungefär) och bakgrunden är helt grå o vit. =/

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-31 16:22
Ursprungligen av ez0r4y:

Fungerade, men tyvär är grafiken hel vrickad! All text är röda lodräta streck || (ungefär) och bakgrunden är helt grå o vit. =/

Det du kan testa är att slängabort din cfg som ligger i /home/library/application support/quake3/base q3 och i modmapparna som finns där om du nu har några.

Ta även bort den som ligger i vanliga q3mappen.

Men hur är det med bakgrunden, är den bara skumme i menyn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-31 21:03

Hela bakgrunden är grå o menyn är röda sträck istället för bokstäver. Inne i spelet är allt grått...ungefär som om man har plockat bort alla texturer. =/

1
Bevaka tråden