Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 15" - projektor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-29 14:52

Hej!
Jag tänkte köpa en powerbook 15" (har aldrig haft mac förut), och då jag funderar på att koppla den till en projetor, kom jag på att tänka på följande:

Powerbooken har ju en upplösning på 1280x854 medans projetorn har 1280x720.
Hur kommer detta att fungera ihop, kommer beskärning att ske eller går PBn att ställa in för denna upplösningen.

mvh Erik

Du kan antingen spegla bilden från powerbooken (som då kommer få projektorns dimensioner 4:3 ) eller använda skärmen som vanligt och ytterligare yta för projektorn. Det sista är att rekommendera.

Koppla in projektorn. Öppna programmet du ska titta på (såsom dvd-spelaren). Dra ut programmets fönster så det hamnar på projektorn. Välj fullskärm. Titta. Njut. Skölj och spotta ut.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-29 20:59

Det jag tänkte på var att eftersom PBn har 1280x854 i upplösning och projektorn har 1280x720 så skiljer det ju 134 pixlar i höjd. Kommer då PBn att ställa in sig mot detta eller kommer det bli en förvrängd bild?

/mvh Erik

Ursprungligen av lazerx:

Det jag tänkte på var att eftersom PBn har 1280x854 i upplösning och projektorn har 1280x720 så skiljer det ju 134 pixlar i höjd. Kommer då PBn att ställa in sig mot detta eller kommer det bli en förvrängd bild?

/mvh Erik

PB:n kommer att ställa in sig efter projektorns upplösning om du kör skärmspegling (kontra dubblering). M a o kommer upplösningen på PB:n rentn teoretiskt ändras till 1280 x 720 om den upplösningen stöds av grafikkortet.

Konstig projektor med sådan upplösning förresten?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-29 21:49
Ursprungligen av Pegges:

Konstig projektor med sådan upplösning förresten?

Bla. Sanyo Z3 och Panasonic AE700 har det iaf

mvh Erik

1
Bevaka tråden