Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra egna banor i spel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ska man göra banor i spel som inte har medföljande programfunktioner för det. Till spelen finns det ofta program som man kan ladda hem för att göra banor men dom funkar bara på pc.

Skulle vilja göra banor i Medal of Honor eller Call of Duty. Kan jag göra egna banor på macen med ett speciellt program? Eller kan jag använda syrrans pc tillsammans med min macversion av spelet göra banor?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-29 00:30

Tråkigt nog är det svårt att göra egna banor på Macen eftersom Programmen nästan aldrig portas till mac... Men när det gäller Call of Duty tror jag att du har tur eftersom Cod bygger på Quake motorn tror jag att du kan köra någon av Quake programmen som finns till mac för att göra dina banor. Är dock inte helt säker på den punkten...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-31 16:15

Just till cod och mohaa tror jag de går att lösa med samma level editor som till q3 eftersom att det är samma motor.

Q3radiant är det som finns till mac, men de måste nog köras genom x11 om de nu inte kommit någon osx-native verre sen jag såg de sist.

Edit: heter nog gtkradiant nu.

1
Bevaka tråden