Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uttaget för hörlurar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte nyss att 3,5mm kontakten för hörlurar på min alldeles nya PowerBook 12'' inte verkar fungera. När jag kopplar in ett par hörlurar får jag bara ljud i högerkanalen. Jag har provat med 3 olika hörlurar och alla fungerar med min stereo, dessvärre ger alla samma dåliga resultat på macen. Ska man lämna in den så någon får kolla på den eller ska man först ringa Apple?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-05-30 16:06

Den var skitkass på min PB med. Du är inte ensam iaf. Sprakade och hade sig. Kass.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 08:40

Har exakt samma fenomen på min 17" (senaste rev), har varit så hela tiden.. trodde först det var glapp i kabeln men det är samma fenomen med hörlurar och andra kablar. gäller att "pilla" på kabeln så får jag ljud i vänster med.

Det kvittar hur jag än snurrar och virder, det blir inget ljud. Dessutom försvinner vänster ljudkanal även i systemhögtalarna när jag sedan drar ut lurarna. Jag måste sätta datorn i vila och sedan fattar den att det inte finns några lurar inkopplade på vänster ljudkanal.
Jag kommer ringa Apple och fråga vad jag ska göra, så här ska det ju inte vara.

1
Bevaka tråden