Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver 867 startar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just varit och hämtat min första QS, startade fint i OSX.1.2 tror jag det var.
Tänkte här ska det vara Tiger!
Så jag stoppade i DVD:n och startade installationen, då hänger sig datorn så jag börjar om..
tre försök och på tredje försöket går det vägen. Har då emellan kollat minnena och tar bort ett omärkt minne, ett 512 och lämnat kvar ett 512.
Får besked om att en uppgradering föreslås och accepterar detta. Itunes, DVD-spelaren och OSX
Uppgraderingen av Itunes och DVD fungerar men OSX vill inte, ett rött utropstecken siganelerar problem vid överföring. Så jag försöker igen och nu går det.
Provar att sätta i det andra 512 och kollar sedan infot som talar om att det bara finns ett minne.
tänker att då provar jag att byta plats på de två...
...Och nu startar den inte alls... trycker på knappen och fläktarna flämtar till sedan död..
Har provat med ett minne inget minne, koppla ifrån hd:n den vill inte...bytt batteri, satt i helt annat minne.
någon som har en idé?

...verkar lite som samma problem som med Imac slotin utan rätt Firmware..
Kollade på Mactracker ang Firmware och där står det att ingen uppgradering är nödvändig... men verkar ju nästan vara nåt sånt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 10:44

Öppna datorn och tryck på PMU-återställningsknappen. Gör en sökning här på forumet. Det har avhandlats tidigare.

det är gjort...

Tror att det är nåt med minnena. Plocka ur dom och se till så att de verkligen är ordentligt itryckta - men har du otur har du skadat minnena med statisk elekricitet.

ja jag tänkte så också men den startar ju inte utan heller. Då ska ju datorn starta och ge antal pling ifrån sig men icke. Har även provat med ett helt annat minne.
Vad tror ni om firmware? Från kanske det första os10 till tiger i ett enda stort hopp! Känner igen symptomen från min gamla imac 9 till os10. Men där kunde jag starta med en hårddisk med os9 på eller med startskiva 9.2

en dum fråga, måste lådan vara stängd för att kunna starta!?
Jag menar finns det ngn elektronisk spärr som gör att den inte går att starta med luckan öppen -slog det mig nu...
Men det måste väl gå att meka och testa utan behöva stänga varje gång?!

Lådan behöver inte vara stängd för att starta.

Jag gissar också på RAM-minnesproblem, testa helt annan modul.

...men borde den inte starta, dvs inte lägga av, men pipa några signaler utan minnen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-29 14:24

Hm, inte säkert. Hadde ett problem för ett tag sedan med att min burk total vägrade att starta.
Misstänkte att det felet berodde på min hårddisk...har du två så testa att plocka ut en.
Se till att det lilla lufthålet inte är övertäckt också.

1
Bevaka tråden