Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera minne i iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 12:46

Hej!

Hur svårt är det att uppgradera minnet själv på en iBook? Var sitter minnesplatsen? Är i tankar att köpa mig en 12", men Apples minnespriser är ju inte så där jättetrevliga... känns som att det bästa är att köpa en med 256mb och uppgradera minnet själv om det inte är allför krångligt.

/Lars

[edit]
Hittade svaret lite längre ner.. nåja man måste ju skriva ett första inlägg för att kunna se bilder och liknande på forumet så

Kan ju passa på att fråga vilka minnen man bör köpa istället?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-27 15:49

SO-DIMM , köpte min 512mb-sticka hos www.macoteket.se , tycker att du ska satsa på en 512mb modul eller kanske till och med en 1gb modul - 256 är inte så värst mycket. Det är inte svårt att byta minne själv och minnesplatsen är under tangetnbordet, finns en guide i manulane hur du byter.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 12:30

Tackar, då blir det nog en sådan, får se hur den funkar med 256mb innan jag bestämmer mig för hur mycket extra minne jag ska köpa, snurrar den på hyffsat väntar jag och sparar till ett 1gb-minne. Går det segt knallar jag nog ner på stan och inhandlar mig ett 512mb-minne direkt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-28 16:43
Ursprungligen av guinness:

Tackar, då blir det nog en sådan, får se hur den funkar med 256mb innan jag bestämmer mig för hur mycket extra minne jag ska köpa, snurrar den på hyffsat väntar jag och sparar till ett 1gb-minne. Går det segt knallar jag nog ner på stan och inhandlar mig ett 512mb-minne direkt.

satsa på 512 direkt. skiljer inte så mycket i pris, sen BEHÖVS det jag lovar.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 20:18

Beställde en 12" iBook i grundutförande nu! Går nog ner på stan till veckan och köper ett 512- eller 1024-minne och hoppas det inte är så krångligt att sätta i det

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-28 14:23

Satsa på en 512mb sticka istället för en 256mb nu och sedan en 512mb

1
Bevaka tråden