Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snäppet svårare än CurrencyConverter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-05-27 20:13

Jag är relativt nyfrälst Maccer, och har med råge förstått att ska man vara tuff på sin plattform, då är det Objective-C som gäller. Och det har jag inga större problem med, det verkar vara ett välstrukturerat, snyggt och kraftfullt språk.

Sedan ska man bara lära sig det också ...

Jag har förstått principen ganska bra, genom att jag gjort CurrencyConverter-tutorialen. Nu letar jag efter en tutorial som är snäppet svårare än CurrencyConverter, men ändå så lätt att någon som klarade CC med lite möda kan lära sig den.

Vet någon någon tutorial som verkar passa mina "behov"?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-27 23:42

Jag letade också ett tag efter nåt lämpligt steg att gå vidare på efter att ha swischat mig igenom, currencyconvertten.. Jag hittade inget lämpligt så jag slog till och köpte "Cocoa Programming för Mac OS X" av Aaron Hillegass. Den boken tar en vidare steg för steg uppblandat med övningar som gör att man få tänka lite själv och inte bara kopiera färdig tutorialkod.

Aaron är av av dom ledande inom utbildning Cocoa-programmering. Jag har för mig att det var nån här på forumet som var på hans bootcamp i tyskland för några veckor sedan. Jag hade god lust att ha åkt dit jag också, men så vart det inte den här gången.

Nu är det ju inte en online-tutorial förvisso, men ibland är det bättre med saker gjorda av döda träd...

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-05-28 08:37

Jaha, så det är alltså "äkta" litteratur som gäller ... aja, får väl slå till på den jag med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 10:02
Ursprungligen av HannesP:

Jaha, så det är alltså "äkta" litteratur som gäller ... aja, får väl slå till på den jag med

Annars finns det ju ett ton med bra kod att läsa i /Developer/Examples.

/Kalle

Sajten Cocoa Dev Central har en del bra tutorials.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-05-28 13:07
Ursprungligen av kalleh:

Annars finns det ju ett ton med bra kod att läsa i /Developer/Examples.

/Kalle

Tack, ska kolla där!

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Sajten Cocoa Dev Central har en del bra tutorials.

Kollat lite där, men nivån är fortfarande aningen för hög.

1
Bevaka tråden