Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spray och SMTP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 22:39

Det har diskuterats tidigare men jag har inte funnit något bra svar. Jag har nyss skaffat Spray adsl 8000. Allt funkar bra men jag kan inte skicka mail från Mail. (Hämta går utmärkt.) Vi har e-postadresser på en egen domän som ligger på Tele2. Jag har ställt in smtp.spray.se, authentication med mitt spraynamn och mitt spraylösenord men det funkar lik förbaskat inte. Port 25 är förinställd men jag har testat med andra (2525, 587 etc). När jag hade Telia adsl var det inga problem. Jag ställde bara in mail1.telia.com som smtp-server. Finns det någon lösning på mitt sprayproblem?

Det har jag probs med också, men det måste väl gå att fixa? Annars får man ju byta leverantör.

Ni kanske redan provat detta, men användarnamnet måste vara hela e-postadressen ([email protected])... Under "server-inställningar" ska ni ange lösenord som autentisering och där ska ni ange hela adressen + lösenord. Lycka till

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 09:00
Ursprungligen av Bodhisattva:

Ni kanske redan provat detta, men användarnamnet måste vara hela e-postadressen ([email protected])... Under "server-inställningar" ska ni ange lösenord som autentisering och där ska ni ange hela adressen + lösenord. Lycka till

Tack för ditt svar. Jag har testat det men det funkar lik förbaskat inte. Har du fått din mac att funka med Spray? Jag har testat med både Mail och Eudora men det går inte. Är detta olösligt? (Jag mailade Sprays support förra veckan men inte fått något svar. Rätt kass.)

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 13:16

Nu har det löst sig! Jag ringde till Spray och fick ganska snabb hjälp. Det ska helt enkelt stå smtprelay.spray.se inte smtp.spray.se om man har e-postadresserna någon annanstans än hos Spray. (Jag föreslog att de skulle nämna det på supportsidan...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-24 14:24
Ursprungligen av Arnold Corns:

Nu har det löst sig! Jag ringde till Spray och fick ganska snabb hjälp. Det ska helt enkelt stå smtprelay.spray.se inte smtp.spray.se om man har e-postadresserna någon annanstans än hos Spray. (Jag föreslog att de skulle nämna det på supportsidan...)

Funkar detta fortfarande för dig? För mig är det helt stopp.
Måste man använda sin spray.se-adress som avsändaradress annars är det kört? Och i så fall finns det någonstans i mail möjlighet att välja en annan reply to-adress än avsändaradress?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 14:52

Jo, det funkar perfekt. Jag har visserligen min sprayadress som avsändare på spraykontot, så jag vet inte om det går med en annan adress.

1
Bevaka tråden