Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överhettat batteri?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-21 16:35

Apple återkallar ju en del batterier för överhettning, själv så såg jag att mitt batteri i min ibook stämde med siffror och sånt, men jag har aldrig känt att det har blivit väldigt varmt, har någon av er som hade rätt nummer känt att batteriet har blivit mycket varmt? men det är ju alltid gööött med ett nytt batteri...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 12:09

Jag har iallafall inte märkt något. Men som du säger, ett nytt batteri gör ju ingen ledsen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 12:53

Jag har heller inte haft nåt problem med batteriet. Kommer väl säkert börja krångla nu när man byter.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 13:04

Har heller inte märkt något min ligger runt 28-34C, men blir bara glad att man får ett färskt batteri igen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 13:12

japp, ett nytt batteri är väl aldrig fel när mina fläcktar går igång (vilket i stort sätt aldrig händer) så är batteriet runt 35-36 grader, men som sagt ett nytt batteri

Någon som fått sitt nya batteri? Hur lång tid tar det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 19:41

jag har inte fått mitt än, stod något sånt typ 3-5 arbetsdagar eller något sånt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 22:00

Hoppas man får den veckan som kommer

Finns det något slutdatum på recallen? Eller skall man tugga litet till på sitt (relativt nya och fullkrämade) batteri innan man byter ut det?

  • Medlem
  • 2005-05-23 12:37

Mitt batteri på ibooken blir mycket varmt. Det är direkt obehagligt att sitta med den i knät. Köpte den i januari i år.

Hur mäter man tempen?

Hm, batterierna till iBook 14" verkar inte ha problem Härligt härligt.

Ursprungligen av Kakan:

Mitt batteri på ibooken blir mycket varmt. Det är direkt obehagligt att sitta med den i knät. Köpte den i januari i år.

Hur mäter man tempen?

Finns ett program som jag dock inte kommer ihåg namnet på just nu. Har det hemma, återkommer ikväll..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-23 13:09
Ursprungligen av Kakan:

Mitt batteri på ibooken blir mycket varmt. Det är direkt obehagligt att sitta med den i knät. Köpte den i januari i år.

Hur mäter man tempen?

Temperature Monitor heter programet

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19994

Nu har jag fått mitt batteri, tog endast 3 dagar. Bra service!
PS. Verkar fungera bra. DS.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 18:28

Jag skulle fått mitt igår (tisdag), men jag ver inte hemma så jag fick det idag, gööööt med nytt batteri och snabbt gick det!

1
Bevaka tråden