Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple åkterkallar batterier

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-24 19:58
Ursprungligen av c-boy:

Fick precis ersättningsbatteriet via UPS. Startar iBooken medan jag skriver. Verkar fint. Märkligt dock att de vill att man ska ladda ur det gamla batteriet innan man returnerar det. Tveksamt att man vill riskera en storbrand, eller? ;D

Anmälde mig till programmet i lördags tror jag, så det var ju snabbt jobbat av Apple. Liknande tider vore kul att se vid beställning av produkter också...

Var står det att man ska ladda ur den gamla ?? det får dom ta hand om

  • Medlem
  • 2005-05-25 13:06

Är det krav på att man skall returnera det "trasiga" batteriet? Annars kunde det vara fint att ha ett brandfarligt batteri här hemma utifall att.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 15:16

pawh: japp, det är krav...

UPS var o hämtade mitt, ingen kontroll av innehåll och ändå signerades mitt kvitto. Så ni kan ju försöka o lägga en liten sten i paketet när det hämtas.... ;D

Mitt utbytesbatteri kom idag!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 15:29

Laddar ni ut batteriet innan ni skickar iväg dom ? tänker själv inte göra det, har inte lust och orken för sånt

  • Medlem
  • 2005-05-25 16:02

Eh jag ladda ur.. kändes inte som om det spelade någon större roll.. Använder ju ändå datorn och lika bra att dra ur det under tiden.. matade upp lite chess: computer vs computer på svåraste.. så var det rätt snart ur laddat.. Sedan var det ju bara att slänga i adaptern och hotswappa batterier

Men fan vad det skall vara lappar och skit i paketet. att de orkar.. Ring och säg att ni har en pre paid return superultra saving mit das gerät och klistra inte igen paketet med den ej medföljande tejpen..

kommer alla batterier med UPS? Måste man vara hemma då eller? Som DHL?

Ursprungligen av martin_stenmark:

kommer alla batterier med UPS? Måste man vara hemma då eller? Som DHL?

UPS?? Inte via posten? Eftersom jag är döv, så måste de ringa via texttelefoni för att nå mig. Det går inte att skriva in ett ytterligare nr till texttelefoni när man ska fylla på formulär på nätet som i det här fallet med Apples bytesprogram. Kan man ringa själv till UPS och kolla om det har kommit batteri till mig? Lägger de inte ett meddelande i brevinkastet??

*undrar*

Ursprungligen av greenjuice:

UPS?? Inte via posten? Eftersom jag är döv, så måste de ringa via texttelefoni för att nå mig. Det går inte att skriva in ett ytterligare nr till texttelefoni när man ska fylla på formulär på nätet som i det här fallet med Apples bytesprogram. Kan man ringa själv till UPS och kolla om det har kommit batteri till mig? Lägger de inte ett meddelande i brevinkastet??

*undrar*

Eftersom det är många i den här diskussionen som skriver att de fått paketet med UPS undrar jag också, är aldrig hemma på dagarna..

UPS ringer på och provar några dagar irad, sedan lägger de en lapp att man skall kontakta dom, så att man kan bestämma var man vill få det lämnat. !

*väntar på batteriet*

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 23:13

Har fått mitt batteri nu, visst är det svalt och bra, men vad hjälper det när resten av undersidan är glödhet?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-06-14 12:03
Ursprungligen av _Christina:

Har fått mitt batteri nu, visst är det svalt och bra, men vad hjälper det när resten av undersidan är glödhet?

Samma här...

Bevaka tråden