Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa lösning Adsl - XP - iBook?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tills nu har jag kört mitt adsl rakt in i Windowsburken, men sen jag blev med iBook måste det trådlösa utnyttjas ju!

Just nu kör jag med fulvarianten dubbla nätverkskort i pcn och tp till iBooken, men det lär ju finnas bättre sätt - framförallt eftersom jag inte lyckas bryta mig in i XP och dess utdelade filer...

Jag kikade en snabbvända på AirPort-grejorna som fanns på Pc City, men prislappen på över tvåtusen var effektivt avskräckande...

Men bakom ryggen på mig fanns en hel vägg med trådlösa alternativ och som vanligt gick man vilse i djungeln per omgående.

Tanken är att den stationära pcn ska fortsätta matas med Internet via tpkabel, men att iBooken ska få jobba trådlöst. Så vitt jag kunde begripa såg jag routerlösningar som kanske vore det enklaste, men jag är fullständig newbie på detta så jag är säkert åt skogen fel ute.
Framförallt måste ftp, icq, vnc osv funka bakom vad-det-nu-blir, men det kanske man fixar med inställningarna i vad-det-nu-blir?
Shit, jag har verkligen nollkoll på detta.

Prislappen får gärna hållas nere förresten.

Ta en Netgear produkt som stöder 802.11b och g.
Netgear har ett klart bra admin gränssnitt som praktiskt taget är självförklarande.

1
Bevaka tråden