Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka maxvolym på Palm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 00:04

Jag har just köpt en Palm Zire 71 begagnat för mkt överkomligt pris.

MP3-spelare kan man använda den till också. Smidigt och bra? Nej, för ljudvolymen är alldeles för låg. Det är alltså maxvolymen jag menar nu. Den är lika låg som ca 40 % volym är på min "riktiga" MP3-spelare (och det är ändå en gammal skräp-spelare). Sitter man inne i sitt tysta rum kan det vara OK ibland, men vem lyssnar på en Palm hemma där man har datorn kopplad till stereon? Går man ut i svag blåst och fågelsång hör man knappt något och på bussen lär man inte höra alls ...

Finns det inget sätt att öka maxvolymen på? Är detta verkligen en teknisk begränsning? Ljudet är väldigt bra i övrigt så det är synd att allt blir oanvändbart ...

Senast redigerat 2005-06-16 00:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 00:25

Ingen?

Vilka hörlurar använder du till Palmen? Kanske läge att prova ett par med högre känslighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 00:50
Ursprungligen av jazzper:

Vilka hörlurar använder du till Palmen? Kanske läge att prova ett par med högre känslighet.

Koss Porta Pro använder jag. De är ganska små och inte så strömkrävande och samma hörlurar kan alltså ge mycket hög volym om man kopplar dem till den gamla vanliga MP3-spelaren, så det lär inte vara något fel på dem.

Ursprungligen av Rajje:

Koss Porta Pro använder jag. De är ganska små och inte så strömkrävande och samma hörlurar kan alltså ge mycket hög volym om man kopplar dem till den gamla vanliga MP3-spelaren, så det lär inte vara något fel på dem.

Nej det är nog inget fel på Porta Pro hörlurarna men det finns andra hörlurar som är känsligare och därför spelar högre, men om du inte vill byta så finns det små extraförstärkare att köpa som kan få upp krämen en del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 02:03
Ursprungligen av jazzper:

Nej det är nog inget fel på Porta Pro hörlurarna men det finns andra hörlurar som är känsligare och därför spelar högre, men om du inte vill byta så finns det små extraförstärkare att köpa som kan få upp krämen en del.

Nej, nej inte byter jag ut mina Porta Pro! De är mina bästa vänner.

Hmm ... Extraförstärkare låter intressant .. Är sådana dyra?
Så det finns alltså inget sätt att höja maxvolymen i själva Palmen då (ungefär som man kan på iPod)?

Ursprungligen av Rajje:

Så det finns alltså inget sätt att höja maxvolymen i själva Palmen då (ungefär som man kan på iPod)?

Poden går att volymboosta eftersom den europeiska versionen (på grund av Frankrike, må de falla av kontinenten och i havet samt flyta bort... ) när strypt. Ziren har om jag minns rätt ingen strypning (att med den förstärkaren komma över 100 dB är nog bara möjligt med avstämda hornhögtalare ).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 12:02

OK, så då är det alltså en teknisk begränsning i hårdvaran på Ziren ...
Tråkigt (och mycket konstigt), för annars är den ju perfekt att ha som MP3-spelare ...

1
Bevaka tråden