Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth tangentbord, duger för gaming?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 22:49

Tja,

tänkte skaffa mig ett bluetooth tangentbord men undrar nu om det är dugligt för gaming. Är det delay på tangenttryckningarna? Jag spelar bara fps så jag behöver absolut bästa prestandan. Funderar nästan på att köpa sladdtgb bara för att komma undan delayer

Någon som har erfarenheter? Det absolut värsta sen är ju förstås att batterierna kan dö mitt i en klanmatch, livsfarligt

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-25 15:25

ywo ywo, du lär inte märka nån fördröjning i tangentbordet. Problemet som kunde vara då skulle isf vara musen.

Sluta köpa så jäkla mycke nu ivar, var nöjd med det du har!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 15:56

Jag kör med apples trådlösa tangentbord och jag har då inte märkt någon skillnad alls... Och jag är ändå ganska kräsen när det gäller precision...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 19:06
Ursprungligen av ivar:

Tja,

tänkte skaffa mig ett bluetooth tangentbord men undrar nu om det är dugligt för gaming. Är det delay på tangenttryckningarna? Jag spelar bara fps så jag behöver absolut bästa prestandan. Funderar nästan på att köpa sladdtgb bara för att komma undan delayer

Någon som har erfarenheter? Det absolut värsta sen är ju förstås att batterierna kan dö mitt i en klanmatch, livsfarligt

Wow, seriös gamer på Mac, finns det ?

BT har lägre responstid än trådlösa nät. Kolla in artiklar på Tomshardware om BT så kan du se. Själv har jag kört rätt mycket BT på min PC (Logitech DiNovo) och det funkar fint. Min Mac är inte så snabb, men jag kör BT där också.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-25 19:25

Rent teoretiskt sett så skulle BT kunna vara snabbare än PS2 med tanke på att bitraten på en PS2 är ca 12 kbps och BT har en bitrate på ca 700 kbps.

Men i verkligheten kan det bli helt annorlunda pga att andra BT-enheter sänder samtidigt, en störning får ett paket att tappas så att omsändning behövs osv osv...

Vad gäller USB-möss/tangentbord så misstänker jag att dom kör på 1.5 mbps submoden, men det ska jag inte svära på, det kan lika gärna vara 12mbit där.

Hur gör du med musen då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 19:18

Okej,

Klart man kan vara seriös gamer även på mac
Lägg in quake 1 så ska du få spank (gäller även dig gadd, med eller utan quake1)

Ska skaffa BT hur som helst, väntar bara på lite in-cash i firman

1
Bevaka tråden