Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på Cinema Displays enligt rapport

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-19 00:51
Ursprungligen av Errol Garner:

Jo det var ju ett lite utmanande uttalande men fakta är att Apple betalar bra för skärmar och får därför välja före de flesta konkurrenterna. Att några skärmar inte håller måttet får man trots det räkna med.

Visa belägg för detta påstående
samtidigt kan man avråda att köpa andra skärmar från LG eftersom de är då ytterliggare sämre i sin jämnhet enligt föregående resonnemang..

Att något annat är sämre gör inte att Appleskärmen blir bättre än vad den just nu är.

mvh

Ursprungligen av miri:

Visa belägg för detta påstående
samtidigt kan man avråda att köpa andra skärmar från LG eftersom de är då ytterliggare sämre i sin jämnhet enligt föregående resonnemang..

Att något annat är sämre gör inte att Appleskärmen blir bättre än vad den just nu är.

mvh

LG gör bättre skärma än Samsung så... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 20:45
Ursprungligen av Rickard A:

Var det inte Steve "storskrävlaren" Jobs som stog på scen för ett par månader sen och sa att konkurrenterna köpte de skärmar Apple inte tyckte höll måttet?

Är inte det lite samma sak som att säga att man har bäst skärmar? Verkar som han kanske inte riktigt hade koll på läget.

Har du kollat på andra TFT-skärmar?
Väldigt sällan de är helt hundra när det gäller att sprida ljuset från backliten perfekt… Gamla 22" Appleskärmen var ju bra på detta, men hade ju problem med beläggningen för ljusspridningen istället…
Vill man ha bättre skärmar än Apple så finns det och det kostar, vill man ha säme så finns det och man sparar inte så mycket…
(Om det inte hänt mycket senaste halvåret)

Ursprungligen av Rickard A:

Var det inte Steve "storskrävlaren" Jobs som stog på scen för ett par månader sen och sa att konkurrenterna köpte de skärmar Apple inte tyckte höll måttet?

Är inte det lite samma sak som att säga att man har bäst skärmar? Verkar som han kanske inte riktigt hade koll på läget.

LG säljer ju till de flesta, deras TFTer är med i toppklass. Fast då TFT tillverkning är känsligt så är det lätt att det blir ett gäng som det blir fel på. Ofta syns det inte heller förrän efter någon vecka.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-21 12:53

Har den tidigare generationen Cinema HD Displays samma problem, eller gäller detta endast skärmarna med alu-ram?

Jag har en lite äldre 23" HD och jag kan inte se några färgproblem med den över huvud taget...

Jag har en Cinema Display HD 23" av förra generationen som fungerar hur bra som helst, inga färgfel.

Min 23" är inga problem på.. 1,5 mån gammal

Bevaka tråden