Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft + flyt (Mac mini)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spelar just nu WoW på min PC (2.66 GHz, 512 DDR RAM, GeForce FX5700) och det flyter på helt ok (enligt mig iaf).
Nästa vecka kommer min Mac Mini (billigaste varianten).
Kommer det vara någon mening att installera WoW på den också eller kommer det gå för segt?
Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 20:51

Det kommer flyta bättre på din PC. Den har bättre grafikkort och dessutom är säkert WoW bättre optimerat för PC:n.
Om det är någon mening återstår att se.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 22:12

Det kommer att gå bra! Om jag kan köra på min powerbook så kan han köra på macminin... Lite jobbigt kommer det nog dock att gå i huvudstäderna...

Testa gärna WoW på din Mac Mini. Vill gärna veta hur bra det går!

rayden - vad har din powerbook för prestanda?

  • Medlem
  • 2005-05-24 15:15
Ursprungligen av Rom Raptor:

rayden - vad har din powerbook för prestanda?

Raydens PowerBook har följande prestanda:
1 Ghz G4
1 GB ram
Geeforce 4, 64 MB

/kompis till Rayden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-24 20:46

konstigt det där med imacen - jag spelade betan på 1.25ghz g4 powermac med 768ram med typ 20average fps och 1280*1024 allt på high utom distance.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 15:45
Ursprungligen av Rom Raptor:

rayden - vad har din powerbook för prestanda?

Den har eller hade (den brann upp idag...) 1Ghz G4 processor, Geforce 4 440 go, 64mb vram och 1Gb ram...

Edit: Oj Henke hade visst redan skrivit det...

Senast redigerat 2005-05-26 11:04
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-02-17 14:20

WoW på mac / pc

Vi har PC burkar 2.6 GHz ... Går inte speciellt bra att köra WoW i windowed mode på PCn men på macen 2x1Ghz G4 snurrar det på alldeles utmärkt. Ett stort tack till Blizzard som gjort att jag inte har någon fritid alls och att dom släppt Wow samtidigt till macen och win. En linuxversion skulle kanske vara nåt? Har en del kompisar som kör linux.

nå, hur gick de på din mac mini?

  • Medlem
  • 2005-03-01 14:13

Även jag är väldigt intresserad hur pass bra WoW flyter på en Mac mini. Jag förstår att man måste ställa ner grafiken men det säger ingenting om hur spelet flyter.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-03-01 23:30

gissar att det går lika bra att köra WoW på mac mini som det är att köra det på ibook12''. alltså det duger förutom när du traskar omkring i Ogrimmar och övriga huvudstäder

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 09:59

Jag kör WoW på min iMac G5 17" 1,8Ghz med en Kingston 512 extra (256 + 512).
Med endast 11XX x 7XX i upplösning och all krimskrams på lägsta så flyter det hyffsat bra så länge det är lite folk där, i primetime mitt ute i The Barrens t.ex. har jag enbart kanske 9-16FPS.

Jag som uppgraderade mig från en G4 tycker att detta verkar konstigt, då det är knappt märkbart bättre än då jag hade min 1Ghz G4, 1024RAM, Radeon 8500 64VRAM.

Är det något problem eller jag som har gjort något fel ? Tack på förhand.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-03-04 11:49
Ursprungligen av CyroX:

Jag kör WoW på min iMac G5 17" 1,8Ghz med en Kingston 512 extra (256 + 512).
Med endast 11XX x 7XX i upplösning och all krimskrams på lägsta så flyter det hyffsat bra så länge det är lite folk där, i primetime mitt ute i The Barrens t.ex. har jag enbart kanske 9-16FPS.

Jag som uppgraderade mig från en G4 tycker att detta verkar konstigt, då det är knappt märkbart bättre än då jag hade min 1Ghz G4, 1024RAM, Radeon 8500 64VRAM.

Är det något problem eller jag som har gjort något fel ? Tack på förhand.

På min EXAKT likadana iMac med EXAKT samma minne så flyter spelet på bra som tusan, och det med högsta upplösningen och allt krims krams på högsta. Du kanske fått en Mac mini i iMac fodral?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 11:23

Seriöst ? Nu blir jag exalterad
Hmm, i spelet, tryck Ctrl + R för att se din FPS.

Posta gärna den i lite olika situationer, tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 14:40

iMac G5, 1,5gb minne...fps ca 18-25 på näst högsta upplösning. (oftast kring 19)

totalt underlägsen framerate för en dator som släpptes för ett halvår sedan. jag har alla inställningar på lägsta, precis som min kompis snart fem år gamla PC. jag har bara högre uplösning (måste ha med 20" annars ser det ut som skit) och han har lika bra framerate som mig, förutom i städerna. där kan han knappt spela...fast det hackar för mig också. antingen så har de ljugit om min dators prestanda eller så har jag fått en defekt dator. så om ni har "perfekt flyt" är det dags att ni bevisar det. visst, det stör inte mitt spelande så mycket men man blir ju besviken på en tjugotusen-kronors dator. ja...processorn är på highest. delvis är det väl skitgrafikkortet och delvis den sämre porteringen av wow till mac.

hursomhelst så är skiten ändå paj nu och är på lagning och jag har lärt mig att apple inte har nån respekt för servicetider...med lite tur får jag låna en dator.

vad deprimerande det här blev...jag brukade ju älska min imac

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-05-24 11:24

Tips angåede Wow + lite offtopic gnäll

För att få bra flyt så brukar jag hålla nere lite på hur långt man ser.

<offtopic>

Men som det verkar så får man betydligt sämre prestanda på macen jämfört med en pc. Personligen så känns det rätt aktuellt att ifrågasätta hurvida man ska fortsätta köpa dyr hårdvara för att få okej prestanda och ett slickbart operativsystem. Faktum är att om apple skulle släppa OSX för PC och ha med en box för att köra windows eller t.ex. WINE så skulle det vara en option. Då skulle man dessutom kanske börja utveckla program för macen igen. Som det känns nu så är java en option som jag tittar på. Tyvärr så skeppas ju inte windows med java längre. Till saken hör att jag helst sitter med en mac som utvecklingsburk för den funkar ju bäst.

1
Bevaka tråden