Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterdra skruvar i Rev A PBG4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-24 00:26

Har haft lite problem med en gammal PowerBook G4, första generationen:
Tangentbordet har då och då använt sig av den "numeriska delen" som är integrerad i tangentbordet, trots att jag inte aktiverat denna del.

Plockade bort tangentbordet för att rengöra även om jag misstänker annat fel - oklart vad.

Till saken:
Jag upptäckte då att de två skruvarna i mitten av datorn (under tangentbordet) var rejält lösa! Jag kunde dra dem flera varv med en torx-mejsel och även andra skruvar tillgängliga när tangentbordet lyftes gick att dra.
Datorn känns nu inte lika "sladdrig", även om den fortfarande känns lite spröd jmf med iBooken.

Kanske fler med gammal PB som ska efterdra skruvar?! (Förutom de i botten som jag dragit lite då och då)

Och konstigast av allt var att Exposé började flyta igen!

(Nä, det sista var inte sant.)

Min PB12" har börjar bli skev på undersidan när den blir varm, väldigt irreterande eftersom den då står väldigt ostadigt på bordet. Enligt macforum så ska några skruvar dras åt men jag vet inte hur mycket jag vågar dra dom, antar att jag får lämna in den.

Skev?

Din 12 som börjar bli skev:Hur ny eller gammal är den då? Har också en PB12 men inte märkt av nånskevhet, har ej heller pressat den speciellt mycket, gjort några Divx av DVD bara ...
///Daniel...

Ursprungligen av Gurra Aktersnurra:

Din 12 som börjar bli skev:Hur ny eller gammal är den då? Har också en PB12 men inte märkt av nånskevhet, har ej heller pressat den speciellt mycket, gjort några Divx av DVD bara ...
///Daniel...

Troligtvis så är det inte datorn det är fel på egentligen, utan att macforum missade att dra åt skruvarna när jag hade den inne för byte av logikkort (som slutade funka efter en månad)

Var bortrest månaderna efter det att jag hämta ut den så jag fick aldrig någon ärlig chans att testa den innan "reperationsgarantin" gick ut.

1
Bevaka tråden