Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta en USB-disk från osx?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-23 11:49

Hallå

Jag har en fundering. Jag kan nämligen stänga av min Lacie USB-disk genom att "mata ut" den i OSX.

Finns det något sätt att starta disken från osx, eller måste jag starta om den manuellt med strömbrytaren?

Du menar att den spinner ner? Drar den inte igång igen om du drar ut och sätter i USB-kabeln då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-23 12:35

Ja precis. Den spinner ner. Jag tänkte mer att man skulle slippa att plugga in/ur kabeln (eller starta om disken) för att få det att funkaigen... Borde väl gå att ropa på disken från osx?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 13:37
Ursprungligen av obo:

Ja precis. Den spinner ner. Jag tänkte mer att man skulle slippa att plugga in/ur kabeln (eller starta om disken) för att få det att funkaigen... Borde väl gå att ropa på disken från osx?

Det är möjligt, men du har talat om för operativet att avmontera hårdvaran och inte bry sig om den förrän USB-bussen signalerar uppdatering. DEt är alltså USB-bussen som skall initera något, inte drivrutinerna. En "nackdel" med Plug-n-Play.

1
Bevaka tråden