Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z800 och krånglande memory stick

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Z800 som inte "hittar" sitt memory stick. Om jag pluggar i USBkabeln i min PB hittar datorn kortet, men det är helt tomt (inga mappar alls). Telefonen däremot hittar det inte. Har testat att formatera det i macen (fat 16), men det hjälper inte. Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 05:56

Har du testat att formatera det i telefonen? Det finns en funktion för det under settings någonstans.

Ursprungligen av joakimk:

Har du testat att formatera det i telefonen? Det finns en funktion för det under settings någonstans.

Har försökt även detta, men det alternativet går inte att välja. Det verkar som om telefonen inte hittar memorysticken (konstigt efter som man kan använda den som en USBläsare vilket i alla fall borde utesluta hårdvarufel på telefonen och kortet). Om man kollar på minnesstatus finns bara telefonens interna minne att tillgå. Jag har haft kortet i en digitalkamera, men om det nu är så att telefonen inte kan använda kortet med en mappstruktur som kameran gör så borde man ju kunna formatera det tycker man.

Men, som sagt. Det verkar inte som om telefonen "ser" kortet, och därför går det inte att formatera det.

  • Medlem
  • 2005-05-23 09:32

"Inställningar" --> "Allmänt", bläddra ner till "Form. Memory Stick".

[Edit: du han före mig. :)]

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 09:44

Du har väl inte USB-kablen i för då syns inte kortet i telefonen.

Nej, USBkabeln är inte i.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 10:58

Om man formatterar i minnesläsare ansluten till PC som FAT så ska det funka

Ursprungligen av sax:

Om man formatterar i minnesläsare ansluten till PC som FAT så ska det funka