Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

V800 + *99# = vilket modem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket modem i modemlistan på datorn skall jag välja när jag vill koppla upp mig mobilt? Luren reagerar på vissa modem men kopplar ner direkt. Jag kör Tiger. Tacksam för tips.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-05-21 23:46
Ursprungligen av Ryberg:

Vilket modem i modemlistan på datorn skall jag välja när jag vill koppla upp mig mobilt? Luren reagerar på vissa modem men kopplar ner direkt. Jag kör Tiger. Tacksam för tips.

Jag kör med dessa:
http://www.taniwha.org.uk/files/SonyEricsson3G-2005-01.sit

CID1 scriptet och med internet.vodafone.net i nummerfältet, sen så märkte jag att det var problem om man inte skriver i nåt i användarnamn och lösenord kör man utan (som egentligen ska gå) så funkar det inte men jag skrev i username i användarnamn fältet och password i lösenordsfältet så funkade det direkt.
Jag har testat detta på min PB i Tiger med en V800 och det funkar som sagt utan några problem.

Jag hänger inte riktigt med. Vad skall jag göra med det scriptet? Ska jag lägga det nånstans? Hur var det modemet i modemlistan? Vad skall jag välja?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-05-24 08:53
Ursprungligen av Ryberg:

Jag hänger inte riktigt med. Vad skall jag göra med det scriptet? Ska jag lägga det nånstans? Hur var det modemet i modemlistan? Vad skall jag välja?

Sök på något skript du har i din lista sen hittar du mappen de ska ligga i (Gissa väl att /Library/ModemScripts är där de ska ligga). Lägg dit de skripten du laddade hem och välj den sen i din Network pref pane.

Toppen! Tack. Jag provar.

Tack som tusan 99mac. Jag "slet mitt hår".

Jag har kört Ross Barkman's script.
SE T630 fungerar utan problem
SE K750i fungerar utan problem
SE v600i fungerar utan problem
SE V800 problem tills jag läste här (skrev in usernamne och password)
SE w800 problem tills jag läste här (skrev in usernamne och password)

Tack tack.

Mvh

1
Bevaka tråden