Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas Army 2.4 ute nu! (gratis spel)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tydligen har inte mac versionen kommit ut ännu. antagligen dröjer det några dagar jag uppdaterar när den kommit ut.

Japp nu har ännu en ny version av krigssimulatorn americas army kommit ut. Denna gång heter den 2.4 q-course. Det nya i denna version är att dom har uppgraderat hela grafikmotorn. Dessutom finns det 2 nya vapen och 4 nya banor. Några av dom nya banorna innehåller random spawn points och objectivs som går att ta med sig.

För dom som inte har testat spelet så kan jag berätta att det är ett realistiskt militärsimulatorspel som är helt gratis (dom amerikanska skattebetalarna bjuder). Allt du behöver göra är att skapa ett spelkonto på americasarmy.com och ladda hem spelet som ligger på 855Mb

Här finns en troligtvis snabbt nedladdningslänk: http://aaotracker.4players.de/downloaddb.php?file=116

Om du har mera frågor rörande spelet eller vill ha lite hjälp och tips att komma igång så är du välkommen till vårat svenska community på americasarmy.se

Senast redigerat 2005-05-17 07:43
  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 23:36

men du...ingen macversion ännu som vanligt. Eller e jag blind?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 23:57

Senaste version för MAC användare är fortfarande 2.3 ellerhur?

aj fan. dum jag är.

mac versionen borde snart komma ut. glömde att jag skriver på ett mac forum

andvänder ibooken till allting utan spel.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 20:13
Ursprungligen av zansiball:

aj fan. dum jag är.

mac versionen borde snart komma ut. glömde att jag skriver på ett mac forum

andvänder ibooken till allting utan spel.

Med tanke på hur macutveckling av spel går så misstänker jag nog att vi får vänta. Och om det kommer nytta en ny motor så lär det nog bara vara MER resurskrävande..

Hoppas det glider på bättre. Glider för dåligt på min iBook.

Blä – Jag tycker inte om smygaruppdraget i Special Forces...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-21 22:00
Ursprungligen av Galeriel:

Blä – Jag tycker inte om smygaruppdraget i Special Forces...

För svårt? :rolleyes:

Jag klarade det efter många försök.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 14:59

Jag klarar inte sjukhusprovet om förblödning :/ Alltid <= 50%

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 15:14

jag har klarat allt, jag tyckte det svåraste var att få 36/40 träffar på första tranging, tog hur lång tid som helst innan jag klarade det.

Ursprungligen av henil:

För svårt? :rolleyes:

Jag klarade det efter många försök.

Nja... Jag har inget emot att spel är svåra så länge det ändå känns rättvist. Men när det gäller det uppdraget; känns det ibland som om de använder en slumpgenerator för att se om du blir upptäckt...

bästa nedladdningssajten är fragzone.se's filarkiv. de brukar även lägga upp mac-versionen så fort den dyker upp.

skjutträningen ska tydligen ha blivit lättare i 2.4. gör om gör rätt tills du har 38/40 träffar så att du kan leka med prickskjutarn m82'an

kolla på nätet efter walkthroughs, ex http://www.gamekult.com/tout/forum/lire_155545.html.
här (http://www.oym.org/aaosfee/) finns även hjälp med smygaruppdraget för sf.

när man fått honor-nivå 15 får man även chans att leka special forces.

på aaotracker.com kan man registrera sig för att hålla koll på sina (och sina kompisars) stats så att man ser hur många honor-poäng man behöver till nästa nivå.

aao är en riktigt bra online-pangare (om vi lägger den politiska aspekten åt sidan) som gör sig bäst när man spelar i lag med microfon, ex via skype.

spelar du ensam så häng på någon som ser ut att veta vad han/hon gör, ex spelare med hög honor (50-90+) - tryck F1.

nu ska här pangas

Ingen 2.4 ännu... kanske tar ett tag om det byggt om hela grafikmotorn...
Tänkte återvända till detta spel efter nästan ett års frånvaro.
Ska skapa ett nytt konto också för nu jäklar ska jag bli marksman och SF.

Lämnar mina 21 Honor points och min medic därhän.

Men är det värt att slanga ner 2.3 undertiden?

slanga absolut 2.3...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ingen 2.4 ännu... kanske tar ett tag om det byggt om hela grafikmotorn...
Tänkte återvända till detta spel efter nästan ett års frånvaro.
Ska skapa ett nytt konto också för nu jäklar ska jag bli marksman och SF.

Lämnar mina 21 Honor points och min medic därhän.

Men är det värt att slanga ner 2.3 undertiden?

...utöver buggfixar så tror jag det mellan 2.1 och 2.3 tillkommit banor och fixade banor.

kanske ska följa ditt exempel och slänga min honor 28-gubbe och få upp kill ration från usla 0,5.

happy camping

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-23 11:35

Vad som gäller smygaruppdraget så är det viktigt att man kryper väldigt långsamt. Annars hör fi dig.

1
Bevaka tråden