Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook vaknar när strömsladd sätts i

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 22:46

Ja, precis som rubriken säger. Om jag sätter datorn i vila och sedan sätter i strömsladden går den igång igen. Det har börjat hända nyligen men jag kan itne säga exakt när.
Jag har en iBook 12", 1.2 ghz, 512 mb. Har precis satt i en 256 mb RAM och kör 10.4.1.

Nån som har någon tanke om vad man kan göra?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 10:42

Tyvärr, Elsa, inget bra svar från mig, men ...

... det verkar vara likartat problem som när jag stänger locket och drar ut en USB-sladd, då startar den igen.

Enklast är förstås att lära sig egenheterna och göra allt i rätt ordning.

Jag drar ut alla sladdar som skall dras ut innan jag stänger locket.

Du får väl sätta i strömsladden innan du stänger locket ...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-22 13:43

Tycker du ska kolla upp med apple supporten och höra om dom har något att säga. Tycker inte man ska behöva dra ut sladdar hit och ditt i en viss ordning för att få det att funka.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-23 14:24

Jag kollade om den iBook jag har hemma; en G3 800 mhz om den vaknade när jag stoppade i laddarsladden. Det gjorde den inte.

Så du får nog ringa och kolla med supporten.

Ursprungligen av elsa:

Ja, precis som rubriken säger. Om jag sätter datorn i vila och sedan sätter i strömsladden går den igång igen. Det har börjat hända nyligen men jag kan itne säga exakt när.
Jag har en iBook 12", 1.2 ghz, 512 mb. Har precis satt i en 256 mb RAM och kör 10.4.1.

Nån som har någon tanke om vad man kan göra?

Det kanske har med strömsparinställningarna att göra. Har du den inställd för att starta om efter strömavbrott?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 15:32
Ursprungligen av jazzper:

Det kanske har med strömsparinställningarna att göra. Har du den inställd för att starta om efter strömavbrott?

Nepp.

Igår gick den dock inte igång när jag satte i sladden efter den gått i vila, så det verkar bara vara ibland. Skumt. Om det verkar fortsätta ska jag dock prata med apple.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-23 16:18

Hur gammal är iBooken?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 16:22
Ursprungligen av rixard:

Hur gammal är iBooken?

Det är en G4 först och främst, glömde jag säga däruppe. 2,5 månad gammal ungefär.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-23 17:38

Jo jag förstod nästan det när du sa att den var på 1,2 ghz. Hmm 2.5 månader. Jag vet att den kan vakna om man håller på och pillar med USB-tillbehör då macen ligger och lyssnar på signaler på dom portarna. Men att den skulle vakna när man stoppar i strömsladden låter mystiskt.

Jag ska snart köpa en 12" iBook så det vore intressant och veta vad det kan vara för nåt.

1
Bevaka tråden