Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkstidsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-16 17:54

Vi har precis fått igång en server som kör NT här på mitt kontor. Så vitt jag förstår är volymerna utdelade med SFM. Det var lite strul pga att killen som installerade inte kunde nå´t om Mac...

Funkar Jim Dandy, förutom att backupprogrammet SiverKeeper påstår att filerna på servern är skapade runt år 1904 när man ska synka. SilverKeeper har själv gjort Backupen. När man kollar på filerna på servern, så är datumen korrekta, dvs inte från början av förra seklet. De har behållt alla sina datumegenskaper från originalen.

Vad är problemet? Någon som vet?

  • Medlem
  • 2002-10-16 18:33

Nu har jag testat med en ny mapp, då blir det inte samma problem, men den påstår iallafall att "source" är nyare än "destination" trots att inga förändringar har gjorts...

Har någon ett tips på ett backupprogram som är bättre på att synkronisera mappar än SilverKeeper?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-16 19:55

Kolla på Synchronize Pro som jag tycker är ypperligt.

Jag har iofs inte använt det mot en win-server. Har dålig erfarenhet av win-servrar när man jobbar med filsynkronisering i dreamweaver via ftp. "Serverns tid kan inte fastställas" hela tiden.

  • Medlem
  • 2002-10-16 20:03

$100 är för mycket. Upp till $30 kan jag tänka mig att betala, annars använder jag "kopiera-map för-mapp-metoden..."

Tack för tipset dock. Den kanske fungerar bra som shareware, utan registrering också?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-16 20:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
$100 är för mycket. Upp till $30 kan jag tänka mig att betala, annars använder jag "kopiera-map för-mapp-metoden..."

Tack för tipset dock. Den kanske fungerar bra som shareware, utan registrering också?

Applescript?!

/arvid

  • Medlem
  • 2002-10-17 01:09

Visst, men jag vill inte göra det själv. Om jag ger dig en tjuga, kanske du gör det?

1
Bevaka tråden