Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac toppar CAP&Designs lista på ovärderliga sajter

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi på 99mac noterar med glädje att den grafiska branschens favorittidning CAP&Design talar gott om oss i senaste numret, som når handeln i dagarna.
Under rubriken "8 ovärderliga sajter när den vanliga supporten suger" listas 99mac.se som det främsta alternativet. "Bland de bättre [forumen], mycket kunnigt folk, snabba svar och på svenska", lyder omdömet.

Alla ni som hjälper till att bibehålla den höga nivån på vårt forum kan ta åt er av äran. 99mac är inte mer värt än alla våra medlemmars samlade kunskaper och erfarenheter– det du ger får du tillbaka!
Till alla CAP&Design-läsare som tittar in hos oss för första gången hälsar vi varmt välkomna.

Tipstack till den utmärkta reklamportalen bold.se!

Nyhet: http://www.99mac.se/?id=966

Så är det ju. De gillar till och med 99mac så bra att de saxat vissa av mina inlägg praktiskt taget rakt av och publicerat i tidningen, men det bjussar jag på, det är ju inga statshemligheter.

Bra tidning är det också, och det är ju fint att de ger lite credit åt 99mac också

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-18 22:01

Förvånar mig inte ett dugg!! Tänkte faktiskt på det här med support idag. Här är det folk som älskar Apple, och kanske än viktigare har egen erfarenhet av det vi pratar om. Det är pur glädje, ingen frågar om kundnummer för att kunna debitera för hjälpen. Tror faktiskt inte det finns någon support som kommer upp i nivå med 99Mac.se

Grattis!!

Instämmer till 100%! Jag använder inte heller Adobe's support och det är kul att hjälpas åt! Grattis till oss alla

Ursprungligen av BoP:

Förvånar mig inte ett dugg!! Tänkte faktiskt på det här med support idag. Här är det folk som älskar Apple, och kanske än viktigare har egen erfarenhet av det vi pratar om. Det är pur glädje, ingen frågar om kundnummer för att kunna debitera för hjälpen. Tror faktiskt inte det finns någon support som kommer upp i nivå med 99Mac.se

Grattis!!

Styrkan med alla fora av typen 99mac är just mängden människor, den samlade kunskapen, det kollektiva intellektet, förmågan att syntetisera ny kunskap ur det vi redan vet.

Som motsats står de supportcentra som befolkas av människor som läser innantill i manualer; "Har Du startat om datorn? Håll ner Kringla-Kommande-Shift-AltGr-Frågetecken, så ska Du få upp en ..."

Påfallande ofta har de ingen aning om varför de säger det, det står bara så i manualen. Finns inte problemet i manualen, så kan de inte lösa det.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-18 22:01
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Så är det ju. De gillar till och med 99mac så bra att de saxat vissa av mina inlägg praktiskt taget rakt av och publicerat i tidningen, men det bjussar jag på, det är ju inga statshemligheter.

Bra tidning är det också, och det är ju fint att de ger lite credit åt 99mac också

Förra numrets inlägg på tips och tricks var ju undertecknad med ditt namn, det hade de väl inte plankat rätt av, va?

Ursprungligen av skamuel:

Förra numrets inlägg på tips och tricks var ju undertecknad med ditt namn, det hade de väl inte plankat rätt av, va?

Nejdå, den artikeln är skriven av mig precis som det står, jag bara gnäller lite för historiska försyndelser

Jag tycker det är läckert. Inte utan en liten glädjetår i ögat man läser det. Bra jobbat alla, låt oss dunka varandra i ryggen lite, och så återgår vi till att hjälpa varandra.

Instämmer— ni gör alla ett fantastiskt jobb just nu. Forumet är kul att läsa och nivån är väldigt hög.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-19 08:03

varje mac jag säljer till en switcher, eller nån som inte haft dator innnan, lägger jag in 99mac som första favorit i safari.
"undrar du något och inte får tag på mej så klicka där. det är där jag klickar när jag undrar..."
fungerar lysande!
hatten av för 99!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-19 08:13

det var en disskussion om tv4 sporten var som default installerad som bokmärke i Safari på nyinstallationer, kunde man kanske inte flagga för Appletyp Oscar Bjers att 99 mac ska ligga under en flik som heter support tillsammans med amcsupporten - skulle avlasta dom enormt !

/Tangen

Återigen tack för ett underbart forum som gett mig svar på allt (nästan)

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

varje mac jag säljer till en switcher, eller nån som inte haft dator innnan, lägger jag in 99mac som första favorit i safari.
"undrar du något och inte får tag på mej så klicka där. det är där jag klickar när jag undrar..."
fungerar lysande!
hatten av för 99!

Hahahaha!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 12:28

Härligt! Väl förtjänt, måste vara skönt att få sådan publicitet!

Absolut - 99mac är en fantastisk kunskapskälla och den överlägset viktigaste delen i min dagliga omvärldsbevakning (som jag väljer att kalla det när jag surfar på arbetstid). Grattis till oss alla inom kollektivet och tack för hög kompetensnivå och vänligt tonläge!

99mac -> 100% service

Mycket välförtjänt 99mac!
Måste i detta sammanhang berätta att jag rätt ofta knallade hit till 99mac för att leta lösningar då jag satt hos Apple på Irland och svarade på supportsamtal.

Detta trots tillgång till *hela* Apples Knowledge Base.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-20 09:29
Ursprungligen av star-affinity:

Mycket välförtjänt 99mac!
Måste i detta sammanhang berätta att jag rätt ofta knallade hit till 99mac för att leta lösningar då jag satt hos Apple på Irland och svarade på supportsamtal.

Detta trots tillgång till *hela* Apples Knowledge Base.

Medlemmarna på 99mac gör jobbet som Apple m fl tar betalt för.

:rolleyes:

Jag tycker också att 99mac är jättebra. Men vi toppar ju enbart listan för att den är i bokstavsordning, av vad jag kan se på faximilen.

Må väl vara, det var själva motiveringen som jag tänkte på. Att den ligger högst upp innebär också att alla som läser artikeln ser den. Man läser alltid den första. Om den ligger i mitten är det mindre chans att den upptäcks.

Ursprungligen av star-affinity:

Mycket välförtjänt 99mac!
Måste i detta sammanhang berätta att jag rätt ofta knallade hit till 99mac för att leta lösningar då jag satt hos Apple på Irland och svarade på supportsamtal.

Detta trots tillgång till *hela* Apples Knowledge Base.

Läckert, men inte så konstigt. Knowledge Basen, som jag minns den, var inte baserad i "verkligheten". Beskrev torrt och ibland fattigt. Då jag jobbade som Apple-tekniker så var 99mac den största källan för att få en bild av ett problems omfattning.

1
Bevaka tråden