Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej och en presentation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Aneby
  • 2005-05-19 18:54

Hej alla 99or.
Detta är en liten presentation, efter anmodan. Jag är en ny mac-användare, har lämnat microsoft. Började i vintras med en begagnad iMac G3 Lila och har nu en ny G5:a. Har svårt att stänga av datorn om kvällarna.
Jag är lärare sedan åtta år tillbaka. Innan dess har jag arbetat som verktygsmakare, smältverksarbetare m m. Men sadlade om p g a varsel i början av 90-talet.
Om Mac kan jag säga att jag håller på att lära mig. Jag försöker att ta mig igenom fikonspråket i tidskrifter och böcker.
Varför finns det inte en pappersmanual till OS X, på svenska?
Jag finner de så klämkäcka amerikanska manualerna tjocka och tröttsamma. Det är en oklar progression i dessa böcker. Det saknas något där. Det förutsätts så gräsligt mycket vad gäller IT-fikonspråk. Samma fenomen hittar man i Dator- tidskrifterna. Alla förutsätts vara på väg mot nya program, nya maskiner, nya .... med mera. Som om syftet med datorn är att man ska skaffa en ny. Det blir ett konstigt. Typ moment 22. Man köper nya grejer för att för att kunna köpa nya grejer.

Men som sagt jag gillar mac:en mycket. Jag hoppas att min sprillans nya G5:a ska vara mig trogen länge länge.
Bästa Hälsningar Birger Karlsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-19 20:00

Välkommen!
Jo, pappersmanual borde finnas. Går det inte att skriva ut den digitala manualen?

1
Bevaka tråden