Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia sänker ADSL-priset

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-18 23:37

Telia har nu sänkt priset på sina ADSL-abonnemang med 9-19 procent.

• 24 Mbps 419 kr/mån (449)
• 8 Mbps 389 kr/mån (449)
• 2 Mbps 339 kr/mån (419)
• 1/2 Mbps 309 kr/mån (339)
• 1/4 Mbps 239 kr/mån (279)

En liten udda detalj är att befintliga kunder får allt sitta kvar med de gamla höga priserna. Ny kunder får det nya låga priset. Får man verkligen bete sig så?

Källa: Telias pressmeddelande

Visserligen ska gamla kunder få det nya låga priset när de förlänger sin period. Men va fan, man kan ju ha skaffat abonnemanget typ igår. Kan inte vara kul, ett år kvar innan du får ett lägre pris pysen. Själv sitter jag på 8 Mbps och jag har inte en aning om när min period går ut. I vilket fall tycker jag Telia beter sig som, som, som, ja faktiskt... SVIN!

Vad tycker du? Bra eller Telia?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-18 23:47
Ursprungligen av Spooky:

Telia har nu sänkt priset på sina ADSL-abonnemang med 9-19 procent.

• 24 Mbps 419 kr/mån (449)
• 8 Mbps 389 kr/mån (449)
• 2 Mbps 339 kr/mån (419)
• 1/2 Mbps 309 kr/mån (339)
• 1/4 Mbps 239 kr/mån (279)

En liten udda detalj är att befintliga kunder får allt sitta kvar med de gamla höga priserna. Ny kunder får det nya låga priset. Får man verkligen bete sig så?

Källa: Telias pressmeddelande

Visserligen ska gamla kunder få det nya låga priset när de förlänger sin period. Men va fan, man kan ju ha skaffat abonnemanget typ igår. Kan inte vara kul, ett år kvar innan du får ett lägre pris pysen. Själv sitter jag på 8 Mbps och jag har inte en aning om när min period går ut. I vilket fall tycker jag Telia beter sig som, som, som, ja faktiskt... SVIN!

Vad tycker du? Bra eller Telia?

Ingen tvingar väl dig att välja Telia. Och om du har bindningstid kvar så skulle jag nog rekommendera dig att vända med att förlänga det. Alternativt skaffa Glocalnet eller Spray efter att bindningstiden gått ut.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-19 07:52
Ursprungligen av studiox:

Ingen tvingar väl dig att välja Telia. Och om du har bindningstid kvar så skulle jag nog rekommendera dig att vända med att förlänga det. Alternativt skaffa Glocalnet eller Spray efter att bindningstiden gått ut.

Jo... tänk för att det faktiskt kan vara så jäkligt. Om jag vill ha 8 Mbps så finns det inga alternativ där jag bor, och nej, jag är inte beredd på att flytta för att hitta andra leverantörer av bredband.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-19 08:18
Ursprungligen av Spooky:

Vad tycker du? Bra eller Telia?

he he

Det här är riktigt dåligt stil av Telia. jag vill inte binda upp mig längre än nödvändigt på mitt abonnemang men såsom det blir nu betalar jag mer för 8Mbit än det nya 24Mbit priset.
nej, sänk priserna genomgående och lägg in något annat för de som binder upp sig. Typ bjud på installationskostnad och modem som tidigare för ny kunder (vilket de även får med detta nya erbjudandet). Det känns mindre surt för oss befintliga kunder.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-19 09:31

Att man inte får månadsavgiften per månad utan per kvartal är också rätt segt med Felia...

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-19 10:59
Ursprungligen av Spooky:

Visserligen ska gamla kunder få det nya låga priset när de förlänger sin period. Men va fan, man kan ju ha skaffat abonnemanget typ igår. Kan inte vara kul, ett år kvar innan du får ett lägre pris pysen. Själv sitter jag på 8 Mbps och jag har inte en aning om när min period går ut. I vilket fall tycker jag Telia beter sig som, som, som, ja faktiskt... SVIN!

Vad tycker du? Bra eller Telia?

Det är egentligen inget större skillnad mot att du har gått och köpt en TV på On-Off och en vecka senare så rear dom ut den för halva priset. Inte får du väl pengar tillbaka då?

I fallet med asdl så har ju du och telia ingått ett avtal om att ha det här fasta priset i 12 månader oavsett om dom sänker eller höjer priset under tiden. Det är en kalkylerad risk för konsumenten precis som att ta bunden ränta på sitt bostadslån. (Min boränta ligger nu 2.2% högre än dagens ränta. Pilutta mig...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-19 14:34
Ursprungligen av matseng:

Det är egentligen inget större skillnad mot att du har gått och köpt en TV på On-Off och en vecka senare så rear dom ut den för halva priset. Inte får du väl pengar tillbaka då?

I fallet med asdl så har ju du och telia ingått ett avtal om att ha det här fasta priset i 12 månader oavsett om dom sänker eller höjer priset under tiden. Det är en kalkylerad risk för konsumenten precis som att ta bunden ränta på sitt bostadslån. (Min boränta ligger nu 2.2% högre än dagens ränta. Pilutta mig...)

Sant. Det finns dock konkurrenter som sänker priserna för alla befintliga kunder - inklusive de med bindningstid - när prissänkningar genomförs. Telia borde åtminstone, i gooodwillsyfte, sänka priserna (utan krav på ny bindningstid) för de befintliga kunder som i dagsläget saknar bindningstid.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-05-19 15:14

Ja, det här är ju vad man kan vänta sig av Telia.

När jag skulle leta efter bolag i höstas fanns inga som kunde leverera till min adress, inte ens Telia (centralt i Kristianstad) det fanns inga lediga platser på telestationen.

Sedan när Telia kom med sin kampanj så hade de platser, men ingen av de andra bolagen. Det är så uppenbart att de myglar med platserna.

Nästa gång ska jag definitivt ha ett annat bolag. Skulle inte förvåna mig om de hittar på något så att man förlorar platsen om man inte väljer dem även i fortsättningen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-19 20:18

Tur att man sagt upp bekantskapen med dem:)

Alltså, egentligen är telia inget dåligt bolag i sig. De har verkligen den bästa täckningen, up-time:en, De ligger långt framme teknologiskt osv osv. Ja de är marknadsledare och de har haft monopol tidigare. Men de är inget dåligt bolag för det.

Det är smidigt att ha telia, end of story.
Men fasen just eftersom de är marknadsledare osv osv så borde de ju kunna ha den goda smaken att sänka priserna för existerande kunder också. Såsom de gjorde med kontantkorten... Man behöver inte täckna ett nytt abbonemang för att ta del av fria mms eller fritt tv-tittande osv, eller hur.

min åsikt.

1
Bevaka tråden