Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt batteri?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-17 21:50

Tjena! jag undrar om det finns externa batterier som funkar med ibook G4 1,2 12'' som man t.ex. kopplar in i usb porten eller liknande, så man får längre batteritid?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 22:11

Du kan ju ta med ett extra orginalbatteri (eller eftermarknadsbatteri).
Då är det ju bara att swappa så har du "fem" timmar till…

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-18 19:44

men det hade varit bra att slippa stänga av datorn, men det kan man ju också göra...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-14 12:39
Ursprungligen av isac.j:

men det hade varit bra att slippa stänga av datorn, men det kan man ju också göra...

som jag lyckats med, och förstått att det är möjligt med alla Apples bärbara datorer (rätta mig om jag har fel), så är det möjligt att sätta datorn i sömn/sleep och byta batterier (snabbt) utan att helt slå av datorn.

utan att ha ett extra batteri kan du pröva detta redan nu.
pröva att ha försätta datorn i sömn/sleep, utan att ha något viktigt uppe, och ta ut batteriet och sätt in det igen, och se om den vaknar från sömn/sleep.

Citat:

Ursprungligen skriven av johan_tanying
OWC och en del andra utlovar högre kapacitet än Apples originalbatterier.

Jag har själv prövat newerPower batterierna köpta genom OWC på min tiBook. Tyckte de fungerade bättre än Apples batteri, längre batteritid bla.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-18 23:38

Ja det skulle vara bra med ett till batteri, om man tex flyger och vill kolla på film o greja, vadå eftermarknadsbatteri ? typ piratbatteri eller ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-21 15:24

hallå vakna nu

  • Medlem
  • 2005-06-13 19:44

Eftermarknadsbatteri = Reservdel på rikssvenska

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-13 21:12

Jaha vart kan man få taf i dom då ? är dom billigare än orginal ?

  • Medlem
  • 2005-06-13 21:28

Det är ett annat ord för orginal
Finns dock billigare att köpa i USA. Länk finns här i forumet...

http://media.99mac.se/bildreportage/computex2005/

Kolla i nedre högra hörnet

Vi har köpt med oss en del batterier och jag använder ett av dom i min Powerbook G4 12" just nu. Finns flera olika tillverkare som använder olika celler inuti av varierande kvalitet. Ser ut som att det kommer finnas icke-Apple (låter bättre än pirat) att köpa till bra priser hos många svenska återförsäljare redan i sommar!

Finns för alla iBook modeller och Powerbook G4:or (från titan till 17").

OWC och en del andra utlovar högre kapacitet än Apples originalbatterier.

Ursprungligen av johan_tanying:

OWC och en del andra utlovar högre kapacitet än Apples originalbatterier.

Japp - vi har köpt in lite varierande typer för att testa vilka celler som är bäst. Verkar som om "Sanyo Inside" är bäst - 2500mah celler inuti som verkligen levererar. Återkommer när vi kört dom lite fler cykler. Har även köpt Canon-batterier till min Powershot S70 och EOS-1Ds som verkar fungera fint.

1
Bevaka tråden