Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är Growl i Adium?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-18 19:50

Adium vill hela tiden att man ska installera Growl men jag har inte riktigt förstått vad den gör, och hur gör man för att ta bort growl från systeminställningar om man inte vill ha det?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-05-18 20:00
Ursprungligen av Flip:

Adium vill hela tiden att man ska installera Growl men jag har inte riktigt förstått vad den gör, och hur gör man för att ta bort growl från systeminställningar om man inte vill ha det?

Som jag förstått det så är Growl ett "system" som gör att snygga systemmeddelanden kan visas. Som t.ex. den där transparenta rutan med namn och bild, när en ny kontakt kommer online. Det kan även användas för att på ett snyggt sätt presentera nästa iTunes låt etc.

Du kan läsa mer om Growl på http://www.growl.info/

-- Patrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-18 20:40

tackar

om det är ngn som kan berätta hur man tar bort growl även från systeminställningar så vore jag tacksam

tack i förhand.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-05-18 21:15
Ursprungligen av Flip:

tackar

om det är ngn som kan berätta hur man tar bort growl även från systeminställningar så vore jag tacksam

tack i förhand.

Det är bara att ta bort den i ~/library/PreferencePanes/ så försvinner den ur systeminställningarna. Programmet i sig är ju kvar iofs då, men det går ju lätt att ta bort.

-- Patrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-18 21:36

så har man lärt sig ngt nytt idag. tack igen

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-01-12 22:18
Ursprungligen av Snooze:

Det är bara att ta bort den i ~/library/PreferencePanes/ så försvinner den ur systeminställningarna. Programmet i sig är ju kvar iofs då, men det går ju lätt att ta bort.

-- Patrik

hur får jag bort growl helt och hållet? försöker flytta dmg filen till papperskorgen men det går inte att tömma den då? Hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 22:21
Ursprungligen av paprik:

hur får jag bort growl helt och hållet? försöker flytta dmg filen till papperskorgen men det går inte att tömma den då? Hjälp

hmmm,
– har du avslutat growl?
– Har du skivavbilden fortfarande monterad på skrivbordet?

/Tangen

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-05-18 22:33

No problemo!

-- Patrik

Eller ctrl-klicka på growl i systeminställningarna...

Någon som har fått Growl och Adium X att prata med varandra, kopplingen fungerar inte över huvud taget för mig.

Growl 0.7.4
Adium x 0.89.1
Mac OS X 10.4.7

Growl är påslaget har slagit på så att Adium ska skicka notifieringar till Growl - men ser aldrig några små fina Growlfönster. Någon som har tips?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 15:06

jag hade också problem med att få det att fungera ett tag men sen en dag så bara fungerade allting som det ska och nu funkar det alldeles utmärkt.

Ok, så det är bara att vänta och hoppas?

Jag skulle ju kunna prova att installera det på min andra dator, men det skulle ju vara för enkelt.

Jag har provat ominstallera båda programmen, dock inte tagit bort några plister. Inga idéer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 15:47

Testa att gå in i preferences -> events i Adium och lägg till ett "Display Growl notification" för varje händelse som du vill ska synas i Growl.

Ok, det har jag gjort - ingen skillnad.

Growl ser och accepterar Adium och har mage att hävda att Adium ska funka fint. Men det gör den inte.

Growl i sig är inte kaputt, för den accepterar notifieringar från bland annat VirtueDesktops. Helskumt...

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-10-04 22:05

Hade samma problem. Testade jag att ta bort Adium från growl för att sen lägga till det. Men nähä, nu är det omöjligt att få tillbaks det. har testat att installera om båda adium och growl men icke. Nån som har nått förslag på hur man kan fixa det?

Hittade den här (http://trac.adiumx.com/wiki/GrowlInAdium) sidan ang. att få adium att funka med growl.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-10-05 17:40

Efter omstart verkar growl å adium funka fint tillsammans.

1
Bevaka tråden