Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Result Code = -50 i Toast ?!!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PIONEER 106D med version 1.07 (regionsflashad) firmware.
Den har funkat riktigt bra och inte gett några problem... ända tills nu.

Plötsligt protesterar den mot DVD - (minus, streck eller vad de nu kallas..)
Plus DVDr går bra. CD går bra, men INTE minus...

Bränner i Toast 6.09 och får efter ca en sjättedel in i bränningen felmeddelandet från OSX att bränningen avbryts pga "RESULT CODE = -50"

Det som gör det hela ÄNNU mer mystiskt är att jag kan bränna minusplattor med Apples Skivverktyg...

Testat att öppna brännaren och blåsa rent med en "Air duster" för att få bort ev damm på linsen... men det verkar ju inte vara nåt mekaniskt...

nån?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-17 17:26

Du får kanske se till att bränna i lägre hastighet i Toast eller se till
att Buffer Under Run är aktiv.
Eller kanske prova utan Buffer Under Run ?

Tack, men det är redan testat. Alla hastigheter med och utan buffer underrun.
Sitter med en halvmeters trave skräpskivor (känns det som men det är nog bara en 5-6 cm)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-17 18:25

Har du köpt nya DVD-R skivor ? Märket ?

Jag förstår det konstiga är att det går bra med Skivverktyget !

Ja först trodde jag det var plattorna. Men jag har testat tre olika märken med minus. Inget funkar.

Korrektion: Apples Skivverktyg bränner och verifierar och VERKAR fungera som den ska... men plattorna mountas inte när jag stoppar in dem igen.... skitå.
Men FORTFARANDE skumt att den bränner PLUSplattor och att de funkar som de ska..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-17 21:03

Då ser det ut som att din DVD spelare är skadad efter vad jag har läst din inlägg.

Tuff allså
Ibland kan man återskapa firmware, men det är inte lätt.

Det som är bra är att det är så billigt med ny DVD brännare med dual layer för Mac !

Sök hos Pricerunner efter DVD brännaren, rekomenderar Pioneer DVR-109, du får dual layer på köpet.

1
Bevaka tråden