Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macsupport öppnar Apple Center i Lund

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 1:a Juli öppnar Apple-återförsäljaren Macsupport ett nytt Apple Center mitt i centrala Lund.
– Vi har idag ett lokalkontor på Winstrupsgatan 8 som ligger något i skymundan. Med den nya adressen hoppas vi kunna nå en ny nyfiken publik, samt göra det mer lättillgängligt för våra nuvarande trogna, säger Mats Billgren, regionschef för Macsupport i Lund.

Företaget har bortsett från Lund sedan tidigare butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås.
– Vi har letat länge efter rätt lokal/läge, och det känns som att vi prickat helt rätt. Om inte förr så slås dörrarna upp senast den 1:e Juli på Mårtenstorget 6 med utsikt över Lunds största mötesplats.

Den nya butiken ses som en välkommen nyhet för den stora mängden studenter i staden. 99mac-medlemmen Linus Persson som studerar i staden påpekar likt Mats att butiken de har idag ligger lite i skymundan och att Mårtenstorget kommer göra att många fler får upp ögonen för Apple i staden.
– Ett riktigt Apple Center i Lund kommer ge Apple en mycket bättre relation till studenterna här nere, tror Linus.

Har ni frågor om Macsupports expansion nås regionschefen Mats Billgren på e-post: m.billgren@macsupport.se

99mac vill önska Macsupport lycka till med sitt nya Apple Center– vi hoppas kunna ordna ett fullspäckat bildreportage från butiken i sommar!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-05-17 17:15

Trevligt!

Även om nuvarande krypin kanske är lite småmysigt så gissar jag att grabbarna Grus kommer bli glada över att slippa stökande lazerdomespelare och felparkerande pizzabagare
Enda nackdelen är väl att man inte kommer kunna skvallra med personalen ostört längre. Det kommer väl vara horder av dreglande kunder nu...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-17 19:20
Ursprungligen av bollman:

Trevligt!

Även om nuvarande krypin kanske är lite småmysigt så gissar jag att grabbarna Grus kommer bli glada över att slippa stökande lazerdomespelare och felparkerande pizzabagare
Enda nackdelen är väl att man inte kommer kunna skvallra med personalen ostört längre. Det kommer väl vara horder av dreglande kunder nu...

För oss som kännt Magnus och Jonas en längre tid och vet deras kompetens så kan detta skylfönster åter ge glans åt Mac i Lund.
Mac "startade i Lund " och hade sin storhetstid med Studentliteratur i slutet av -80 talet och början av -90 talet.

Numera är gossarna duktiga på att förse forskningsvärlden med mac . Stora företag som Tetra Pak som enbart körde Mac under en längre tid, har gått över till Win sedan 10år . Fortfarande är Mac en dator för flertal forskningsinstitutioner här i Lund.

Jonas och Magnus är duktiga, kunniga.
Kul att ni får en annan plats i Lund och att visa upp Apples produkter.
Mikael

  • Medlem
  • 2005-05-17 23:44

Bra att de flyttar så att de kan synas bättre. Det tog mig flera år innan jag upptäckte den hittillsvarande butiken och det beror inte bara på att jag är korkad och ouppmärksam.

  • Medlem
  • 2005-05-18 09:35

Horder av dreglande kunder är ett behagligt problem, och vi ska nog hitta tid till att skvallra även i fortsättningen Bollman:-). Det ska bli otroligt roligt att flytta ifrån de anonyma bakgatorna. Väl mött. Kom gärna med tips på sortiment i butiken. Vad vill ni absolut fingra på?
Mvh/Jonas

Det är väl lite beroende på vilken profil man vill ha, iBook 12" är ju kanske den perfekta studentdatiorn för dem som bara skriver och surfar osv. men skal man göra lite mer avancerade grejer måste man ju gå upp ett par steg

  • Medlem
  • 2005-05-18 13:34

Hela Apples sortiment kommer givetvis finnas för hands on. Tänker mer på tillbehör.
Mvh/J

Jätteroligt!

Kul för er att ni kommer flytta ut i det fria, perfekt läge i min mening. Jag köpte min första mac hos er och kommer gärna och köper fler!
Hur kommer ni ha med studentrabatt?

Jag skulle gärna vilja se alternativa tangentbord.
Jag har ett speciellt i åtanke, som är ett fulltangentbord i samma stil som iBookens tangentbord.

  • Medlem
  • 2005-05-18 16:57

Macallys iKey slim tänker du på. Ska vi absolut ha, superskönt.

Ursprungligen av joe:

Macallys iKey slim tänker du på. Ska vi absolut ha, superskönt.

Jättefint!
Det ska bli kul att testa. Om det har samma kännsla som iBookens har du en såld direkt!

  • Medlem
  • 2005-05-18 21:38

Det kanske är så självklart att det inte behöver nämnas, men ett sortiment av iPod tillbehör skulle nog vara välkommet.
För övrigt är det kul att det blir ett lite mer centralt läge! Finns nog många studenter som funderar på att byta till mac...

/A

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-19 19:10

Gött! Perfekt läge för mig som spykist, kommer garaterat gå dit å fingra lite på håltimmar...

Öppettider?

Vilka öppettider kommer ni ha?

  • Medlem
  • 2005-05-31 16:49

Från start kommer det se ut som nedan, men vi kommer säkert pröva med långlördagsöppet till 17.00 när staden vaknar till liv efter sommaren.
Butik
Måndag- Fredag
10.00-18.00
Lördag
10.00-14-00
Kontor
Måndag-Fredag
08.30-17.00

Mvh/Jonas

Vad roligt! Perfekt när man flyttar tillbaka till Lund.

Ni får gärna ta in lite Bluetooth möss.
Typ Radtech BT500 och BT510.

Kommer ni att ha någon studentrabatt för oss fattigare människor?

Välkomna till ett perfekt läge i stan!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-15 07:42

Jag pratade med nån i butiken i förgår och då sa de att de ger 6% studentrabatt. Synd att de inte har alla prylar ännu. Men det skulle visst komma nästa vecka. Snygg butik och bra läge och det var en trevlig kille man stod och snackade med, vet inte om det var Magnus eller Jonas.

Men det är lite som att gå in i en "dyr affär" och man vet inte riktigt om man får röra grejorna *fniss*

Jag är i allfall glad att de flyttat ut från det stället vid stationen, De hade ju inget annat änn en ipod sist jag vad där, gissa om man blev besviken då. NU känns läget mer rätt. Inredningen är snygg så får vi säkert se en fylld butik med både prylar och folk.

Stön. Jag har bilder och en text som jag skrev färdigt igår, men vet inte vem på 99Mac som tar emot den (har letat efter kontaktadresser). Någon från 99mac som läser detta och är intresserad av att lägga ut min text och bilderna? Förutom Lundaliv så har även MacNytt skrivet material ute sen igår.

mvh /CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Stön. Jag har bilder och en text som jag skrev färdigt igår, men vet inte vem på 99Mac som tar emot den (har letat efter kontaktadresser). Någon från 99mac som läser detta och är intresserad av att lägga ut min text och bilderna? Förutom Lundaliv så har även MacNytt skrivet material ute sen igår.

mvh /CX

Såg inte detta förrän nu. Skickar dig ett PM med e-post att slänga iväg det till så ska jag försöka se till att få upp det.

1
Bevaka tråden