Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare till minin

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-16 19:50

Hej och tack for alla som vet sa mkt hela tiden. (ursakta att vokalerna uteblir - jag ar i Peru)

Lite markligt kanske att man bott snart ett ar i ett land, dar knappt ngra kanner till vad macar ar.
Eller det kanske inte ar sa markligt? Markligare ar att jag i denna kontext fatt for mig att kopa en mac, efter att ha anvant pc sedan ja... lange!
Jag ska hem till Sverige i juli och tanker kopa en mini i Miami hade jag tankt.

Jag fatt en del tips har pa forumet, om vilken prestanda jag ska valja - superdrive, i gb etc. TACK!

Sa till mina fragor!

1. Vad hander om jag med min mini i handbagaget blir "ertappad"? (jag tanker inte tulla for den, ar tanken) Kan de ta den ifran mig da eller?

2. Kan man anvanda Apple Pro Speakers digitala högtalare? (n ivet de dar sma..)

/Tezuka

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-17 12:56

Du kan väl packa upp den ur sin läda och hävda att den är begagnad? Jag minns inte exakt reglerna kring detta men jag har bestämt för mig att det skiljer på nytt och begagnat. Men tid, pris, typ av pryl har jag inte koll på.

Apple PRO speakers, de små runda? Fungerar inte, de kräver en särskild kontakt.
Själv tänkte jag beställa en iFire-adapter. Tar ljudet från ljud ut, ström och annat (?) från firewire.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 15:14

jag använde apple pro speakers från en cube i min mini, har för mig att det var usb? bara att plugga in. funkade fint

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-17 18:10

Du ska kasta bort kartonger.

Lägg MacMini i en handväska eller en anpassad väska just för MacMini.
Då kan Tullen se att du använder en dator (kartong är borta).
De frågar dej: Använder du dator ? Ja, jag jobbar mycket med den.
Då uppfattar Tullen att dator är begagnad och är använd = tullfritt.

Jag har köpt proffs kamera i USA och sett till att använda den o kasta bort kartong.
Samt bära den över axeln när jag gick igenom tullen, det var helt okey.

Men jag vet inte 100% hur det är idag när vi är med i EU ?
Kanske någon här forum vet det bättre ?

1
Bevaka tråden