Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Œ Š š visas som ? % i Explorer 5.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2005-05-16 18:59

DŒ jag varit tvungen att installera om mitt system (9.2.2) spškar Internet Explorer. ŒŠš skrivs ut som ? % och annat trams. SŠkert en enkel instŠllningen MEN jag hittar den inte. NŒn som kan hjŠlpa en kvinna i nšd?

Kan vara det gamla klassika felet att du har dubbla uppsättningar av ... vad hette det nu igen ....
Teckenkodning/Textencodings(?). Ligger i systemmappen i vilket fall.
Troligtvis har du en engelsk och en svensk av varje. Ta bort de äldre (via info på filerna, men har för mig att de var de svenska som var äldst) dubletterna och starta om.

(eller om det vara att man skulle spara på de svenska... släng inte filerna direkt utan spara dem i en mapp på skrivbordet. Fungerar det så kan du slänga dem efter omstarten ju)

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2005-05-17 09:35

Ja så var det

Det var de svenska. Tusen tack!

Jackie

Otroligt imponerad av mitt eget minne faktiskt. 9.2.2 var ju ett tag sedan

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Otroligt imponerad av mitt eget minne faktiskt. 9.2.2 var ju ett tag sedan

Ja den där kom man ihåg. Det var ett otroligt vanligt fel, skulle nästan tippa att de flesta haft det någon gång.

Det räckte med att installera MS program så hade du de problemet... och problemet med att inte kunna ha Office paketet i mappen Applications (Mac OS 9). oj oj oj...
Ibland glömmer jag hur skönt det är att köra OS X.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

och problemet med att inte kunna ha Office paketet i mappen Applications (Mac OS 9). oj oj oj...

Hoho. klassiker!

Det här kändes lite nostalgiskt, en gång i tiden var detta faktiskt den vanligaste återkommande frågan på 99mac

1
Bevaka tråden