Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En Powerbook— tre operativsystem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den karismatiske IT-mogulen Dave Taylor som står bakom böcker såsom Wicked Cool Shell Scripts och nya Learning UNIX for OS X Tiger har i sin blogg beskrivit hur han installerat Ubuntu Linux, Yellowdog Linux 4.0 och Mac OS X på sin Powerbook. Yellow Dog är den mest populära distributionen av Linux på Macsidan idag, medans Debian-baserade Ubuntu är uppstickaren som som fått mycket uppmärksamhet på sistone.

Dave når slutsatsen att han ändå föredrar Mac OS X som huvudoperativsystem om han måste göra valet. Linux-distributionerna har dock en enorm styrka i den mängd välgjorda open source-program som går att få tag på, oftast helt gratis. Har man en äldre Mac som inte orkar köra det relativt tunga Mac OS X påpekar Dave att Linux kan vara ett utmärkt alternativ— t.ex om man behöver en billig server.

Läs artikeln i Dave Taylors blogg

Jag förstår egentligen inte poängen med att köra Linux på en Mac, men det finns säkert andra här som tycker annorlunda

Ursprungligen av Björnström:

Jag förstår egentligen inte poängen med att köra Linux på en Mac, men det finns säkert andra här som tycker annorlunda

Tja, det skulle väl vara för att få köra Linux på en snygg dator, men om priset är det viktigaste med Linux så hållder det inte så bra. Men om å andra sidan friheten, öppenheten eller personlig smak och vana är det viktigaste så varför inte?

Personligen skulle jag vilja ha en ny och snabb Powerbook med två operativsystem: OSX och OS9. (Nej, Classic räknas inte.)

1
Bevaka tråden