Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 nummer till samma mobiltelefon?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Nån som vet om det går att ha 2 nummer (olika abbonemang) kopplade till samma telefon på nåt vis utan att behöva byta sim-kort?

Telefonen, K700i, operatören är telia och ett abbonemang är refill och ett är vanligt.

Några smarta idéer?

Japp, jag har för mig att det finns företagsabonnemang där man kan ha två skilda abonnemang på ett och samma simkort. Fast det är bara ett som är aktivt åt gången tror jag. Har för mig att Telia hade denna tjänst för ett tag sedan.

/M

Ja! jag med! men nu imorse när ja ringde kundtjänsten så svarade han bara surt att "de går inte"
Så jag vände mig hit för att få bättre råd! Jag har nämligen också för mig att de ska finnas.

Undra bara vad tjänsten heter...

Det verkar som att tjänsten heter "Delad faktura". Dvs. att det egentligen är ett och samma abonnemang med samma nummer, men att kostnaderna delas upp på två separata fakturor berorende på vilken linje man väljer i mobilen. Perfekt för tjänste- respektive privatsamtal.

/M

Går ju alltid att stoppa i ett simkort och vidarekoppla det numret till det andra. Du får betala en del och vet inte om sms kommer fram!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 13:29

förr fanns det batterier som mman kunde stoppa simkort i - och därigenom ha två nummer fysiskt i telefonen, vet inte om det fortfarande existerar

/Tangen

Ursprungligen av wrongturn:

Går ju alltid att stoppa i ett simkort och vidarekoppla det numret till det andra. Du får betala en del och vet inte om sms kommer fram!

SMS kommer inte fram då.

Sen kunde man inte ha vidarekoppling på refill heller..

På Telia's abonnemang kan du använda fakturadelning, då slår man ett prefix (*140) innan de privata numren. Då får man en separat räkning på de samtalen, men det går inte på Refillkort.

Tele2 har två olika pinkoder, en för privat och en för företaget. Men det kräver abonnemang. (företags)

/Stefan

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2005-05-29 23:38

Använd specialhållare

Det finns särskilda hållare så att du kan ha två kort.

Jag har sett två olika typer, båfda växlar när du stänger av/på telefonen:

1. Du köper en hållare i storlek som ett vanligt SIM-kort, klipper bort (all plast)
så att bara själva chipset blir kvar på dina två kort. Dessa lägger du i specialhållaren som sedan ersätter ditt ordinarie SIM-kort.

2. Du köper en hållare som består av ett kretskort som du sätter på SIM-kortplatsen. Detta är sedan förbundet med en dubbel hållare med flatkabel. Du monterar två kort i dubbla hållaren.

Telefontyp avgör om något av dessa båda passar.

Här är två länkar där de går att beskåda:

1. http://www.tradera.com/auction/aid_14619199

2. http://www.tradera.com/auction/aid_14654261

1
Bevaka tråden