Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gigabit internet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-16 00:15

Håll i er, och skratta inte! Jag har 512K bredband, och en G4 Digital Audio med gigabit internet. Kan jag få snabbare internet med ett 10/100/1000 modem, istället för mitt nuvarande 10/100 modem Netgear?

  • Medlem
  • 2005-05-16 00:29

Nej. Ditt "bredband" klarar en halv megabit, medan ditt modem klara tio eller hundra. Flaskhalsen är alltså inte ditt modem.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-16 00:34
Ursprungligen av stfm:

Nej. Ditt "bredband" klarar en halv megabit, medan ditt modem klara tio eller hundra. Flaskhalsen är alltså inte ditt modem.

M.a.o så skulle jag få upp farten med t ex Netgears 10/100/1000 modem?

  • Medlem
  • 2005-05-16 00:37
Ursprungligen av BoP:

M.a.o så skulle jag få upp farten med t ex Netgears 10/100/1000 modem?

Ta det försiktigt med hostmedicinen!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-16 00:54
Ursprungligen av stfm:

Ta det försiktigt med hostmedicinen!

Svaret är alltså att det kan jag inte! Frågar jag?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-05-16 00:31

din G4 har Gigabit Ethernet inte Internet

  • Medlem
  • 2005-05-16 00:32
Ursprungligen av Ricky:

din G4 har Gigabit Ethernet inte Internet

Du skulle ju INTE skratta!

Nepp, du kan tyvärr inte få upp farten mellan din bredbandsleverantör och ditt hem. Den hastigheten beror dels på vilket abonnemang du har och dels på hur långt ifrån telestationen du bor, (om du har ADSL vill säga). Den hastigheten du kan få upp genom att köpa en snabbare router är hastigheten på ditt interna nätverk, dvs mellan dina egna datorer. Fördele med det är att du kan skyffla stora filer snabbare från den ena Macen till den andra. Men som sagt, internetacessen kommer att förbli 0,5 megabit per sekund tills du skaffar ett snabbare abonnemang.

/M

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-16 14:36
Ursprungligen av Martin Belak:

Nepp, du kan tyvärr inte få upp farten mellan din bredbandsleverantör och ditt hem. Den hastigheten beror dels på vilket abonnemang du har och dels på hur långt ifrån telestationen du bor, (om du har ADSL vill säga). Den hastigheten du kan få upp genom att köpa en snabbare router är hastigheten på ditt interna nätverk, dvs mellan dina egna datorer. Fördele med det är att du kan skyffla stora filer snabbare från den ena Macen till den andra. Men som sagt, internetacessen kommer att förbli 0,5 megabit per sekund tills du skaffar ett snabbare abonnemang.

/M

Hu, vad jag blev lättad! Nu behöver jag inte springa ut på stan för att köpa ett nytt modem!

1
Bevaka tråden