Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPod & iTMS-stöd i nya Playstation 3

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"(..) - iPod connectivity - Ability to connect the iPod to the PS3 and play it's music through the PS3 to your stereo or other audio playback devices. Will also provide some graphical effects on your TV during playback.

- iTunes linkup - Access iTunes and your music through the PS3. Purchase and download additiona tracks through the PS3. Wirelessly play iTunes music from your PC/Mac through the PS3. (..) "

http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/rumor_sony_and_apple_working_together_on_playstation_3/

Hm. Hm-hm-hm. Skulle det betyda slutet för Sonys egna shop och början på större samarbete? Hm.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-15 00:50

Sony känner flåset i nacken när Microsoft rullar ut en ny Xbox. Din fiendes fiende är din vän, eller hur var det?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-15 00:50

Funktioner för iPod-användare kan nog göra en helt del för att sälja PS3:or.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-09 13:06

Inte helt fel..

Ursprungligen av nilsson_:

Funktioner för iPod-användare kan nog göra en helt del för att sälja PS3:or.

Inte hel fel för iPod försäljningen heller....

Tycker Apple och Sony borde göra hela alltihopa tillsammans. Playstation alltså.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-05-15 03:50

Men även xbox360 skulle ju ha iPod stöd, kanske inte lika bra som det ps3 påstås ha.
saxat från xbox.com

"TriXie: No way. I can plug my iPod into my Xbox 360?

Steinglass: Yep. We know that a lot of people have spent a lot of time organizing their music on their PC or portable player. We see the Xbox 360 as replacing your CD player in your entertainment center, but also as the best digital media amplifier available. Your PC is a great place to manage your music, but it's not always the best place to enjoy it. With Xbox 360 you've got one central place to listen to all your music on the best sound system in the house."

  • Oregistrerad
  • 2005-05-15 09:50

Jag har en känsla av att dessa maskiner kommer bli ruskigt dyra. När de ska integrera allt som de kan tänka sig i en maskin är det lätt för dem att ta betalt. Synd att man inte bara kan satsa på att utveckla spelen när man har allt annat i datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-15 11:02
Ursprungligen av Wheat:

Jag har en känsla av att dessa maskiner kommer bli ruskigt dyra.

Historiskt har maskinerna subventionerats i början och med tiden/volymen har komponent- och tillverkningskostnaderna sjunkit så pass att det blir vinst på burkarna också.

Jag tror och hoppas på att ett liknande mönster kommer infinna sig också denna gång.

/Y

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 22:49
Ursprungligen av Yozzi:

Historiskt har maskinerna subventionerats i början och med tiden/volymen har komponent- och tillverkningskostnaderna sjunkit så pass att det blir vinst på burkarna också.

Jag tror och hoppas på att ett liknande mönster kommer infinna sig också denna gång.

/Y

Jag betalade 4.500kr för min PS2 på lanseringdagen (24 november 2000). Så det finns viss risk att PS3 och XBOX 360 blir ganska "dyra" vid släppen. Speciellt med tanke på att en PSP kommer att kosta ca 2.400 kr när den släpps 1 september. Men å andra sidan så råder det lite annorlunda spelregler på tv-spelsmarknade idag mot för fem år sedan, så man kan ju alltid hoppas på billigare konsoler!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-05-15 16:04

Xbox360 ryktas kosta $299 vid lanseringen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 20:25

Detta kan bara hända när iTMS kommer till Japan... Annars tror jag inte att Sony kommer lägga till stöd till iTMS i PS3, Japan är ju typ deras största marknad.

1
Bevaka tråden