Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moderkortsbyte - vilken värmeledande pasta?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-09 19:54

Jag byter moderkort i min Titanium 400, Apple använder en grön massa som värmeledande mtrl mellan processor och kylplattan, någon som vet om det borde gå lika bra med vanlig silikonpasta?

diy

Senast redigerat 2005-05-09 20:54
  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-14 02:09

Silikonpasta? Engelska kisel du menar? Tror inte de brukar innehålla kisel men du kanske menar att man har den till kiselchip, vad vet jag. Hur som helst, klart du kan använda något annat (utan att lova något)... På PCs brukar ju Arctic Silver rekommenderas och det lär ju fungera lika bra på en mac.

Jasådu Kjellman.
Har du äntligen hittat ett kort till den. Gott!
Pastan du pratar om följer med som tre små klisterlappar näår du beställer delen från Apple.
Jag skulle tro att det grå bra med vilken som helt faktiskt. Var noga med att ta bort den gamla först bara.
Smeta i på för mycket.

Lycka till!

(Du vet att vi sitter i samma hus och jobbar nu va?)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-14 16:53

Man tackar för svar och ursäktar för svengelskan, jag borde veta bättre som fd kemist Kör nu med Värmeledande pasta från CO, den är av den gamla hederliga vita typen, verkar funka.

Jo ett kort sitter i, nu är det bara backupbatterierna som måste införskaffas, tänkte låta Batterilagret fixa dem men de hittar inga hos sina kontakter, måste kanske köpa från Tyskland/England, verkar kunna hamna på runt 300-400:- inkl punktsvetsning hos Batterilagret. Lite bättre än Apples 1400:- som det ryktas att de tar för det lilla paketet...

Burken startar och laddar huvudbatteriet som den ska ibland (utan backupbatterier), ibland hänger den en bit in i uppstarten, ibland får jag ingen bakgrundbelysning förrän jag lyft den i ena hörnet Ska ta isär och sätta ihop noggrant igen, måste ha klantat mig nånstans.

Jasså du Mattias, har du hamnat hos oss, som konsult? Jag kommer förbi och skakar tass nån dag, kul att få ett ansikte på namnet

1
Bevaka tråden