Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompilera Darwin Streaming Server på Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har någon försökt kompilera Darwin Streaming server på mac os x 10.4 client?

mina försök att kompilera misslyckas på följande vis:

p/DSS-v5_0_3_2/build/include -I/Users/olle/Desktop/DSS-v5_0_3_2/build/UninstalledProducts/include -I/Users/olle/Desktop/DSS-v5_0_3_2/build/include -IQTFileTools/QTSDPGen.tproj -arch ppc -fno-common -fpascal-strings -Os -Wmost -Wno-four-char-constants -Wno-unknown-pragmas -pipe "-fmessage-length=0" -mdynamic-no-pic -g -include PlatformHeader.h "-D__MacOSX__" "-DNeXT" "-Wredundant-decls" "-Wcast-qual" "-Wno-four-char-constants" "-fcommon" QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp -o /Users/olle/Desktop/DSS-v5_0_3_2/build/StreamingServer.build/QTSDPGen.build/Objects-normal/ppc/QTSDPGen.o
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp: In function `int main(int, char**)':
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp:53: error: `getopt' undeclared (first use this function)
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp:53: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp:118: error: `STDOUT_FILENO' undeclared (first use this function)
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp:131: error: `write' undeclared (first use this function)
QTFileTools/QTSDPGen.tproj/QTSDPGen.cpp:137: error: `close' undeclared (first use this function)
...failed CompileCplusplus /Users/olle/Desktop/DSS-v5_0_3_2/build/StreamingServer.build/QTSDPGen.build/Objects-normal/ppc/QTSDPGen.o ...
** BUILD FAILED **

förövrigt tycker jag att det är löjligt att apple inte vill tillhandahålla binärer av streaming server (gui vore ju också trevligt) för mac os x klient

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 22:25

Är det kod för OpenDarwin 7.0.1? Äldre kan nog kinka, kod för OpenDarwin 7.1 borde funka.

det är alltså apples egna darwin streaming server i version 5.032

systemkraven är: Mac OS X (version 10.2.8 or later)

det är gjort innan mac os x 10.4... i mac os x server 10.4 ingår streaming server 5.5, men jag vill alltså INTE skaffa mac os x server, utan kompilera gratis-varianten på streaming server såsom jag gjort utan problem tidigare

ingen mer än jag som har problem? (eller en lösning)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-14 00:43

Bara att 10.4 ändrat lite på saker och ting, men att det släppts en OpenDarwin i dagarna som är lik (7).
Skulle tro, men vet givetvis inte, att den koden du plockat ner är för 10.2.8-10.3.9 eller så.
Gå in och kolla på www.opendarwin.org om du hittar någon info där (eller om de jar någon kanal aktiv för såna frågor )

ja det behövde jag verkligen inte ha förklarat för mej, jag undrade om någon med _erfarenhet_ av darwin streaming server hade kännedom om hur man kunde få dss 5.032 att kompilera under os x 10.4.

hursomhelst upptäckte jag att man kunde checka ut källkoden till dss 5.5 från apples cvs, och den gick utmärkt att kompilera

  • Oregistrerad
  • 2005-05-14 09:30

Sicken dönicke
Ja ja, in på min ignoreringslista så löser sig det.

1
Bevaka tråden