Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmet Dictionary i Tiger.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, programmet Dictionary i Tiger är verkligen skitbra! Men enbart på engelska, och framförallt enbart amerikanska vilket inte är min stil

Men vad tror ni; kommer det komma på Svenska i fratiden eller är det kört?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 14:48

Lustigt. Jag satt precis och kollade upp det om svenska. Jag hittar ingen information som tyder på att man själv ska kunna installera insticksfil. Jag skulle gärna se en arkitektur som gör att man kan abonnera för en insticksfil från exempelvis ne.se.

Jo, om du går in i Inställningar så verkar det förberett för insticksfiler, men vilket format är oklart.

Har ni svenskt eller engelskt tiger? För mig funkar inte shift-command-D för o slå upp ord som muspekaren hovrar över?
Har svensk version själv. Missat nått?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-13 01:32
Ursprungligen av David W:

Har ni svenskt eller engelskt tiger? För mig funkar inte shift-command-D för o slå upp ord som muspekaren hovrar över?
Har svensk version själv. Missat nått?

Ctrl+Cmd+D, det fungerar bara i cocoa-baserade program.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 10:27
Ursprungligen av David W:

Har ni svenskt eller engelskt tiger? För mig funkar inte shift-command-D för o slå upp ord som muspekaren hovrar över?
Har svensk version själv. Missat nått?

Gå till mappen /Bibliotek/Dictionaries/

Kan du lista vilka filer du har i den mappen?

/Björn

Det vill jag också veta!!!

Ett lexikon på svenska vore ju kalas!

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 10:54

Skulle vara som en dröm. Undrar vilket svensk lexikon Apple skulle använda sig av?

Ordboken är ett grymt program till OS X och använder sig utav Nordstedt lexikon som är mycket bra. Det medicinska är det bästa jag någonsin har provat så dictionary får gärna använda Nordstedts lexikon.

OT: En widget ifrån Ordboken vore inte heller fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 11:25

Tror inte Websters Oxford finns på svenska (för det är väl den som används i widgeten? har för mig jag kikade på det)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-20 10:24

Lyfter den här tråden igen... Någon som hört något om en svensk insticksfil till Dictionary?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 13:28

Är väldigt sugen på det jag med! Vore härligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-03 22:01

Fortfarande inget snack om en svensk version?

1
Bevaka tråden