Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z1010 - Akuta problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag lusläst detta forum om Z1010 om dess "problem" att synca med Mac och jag sitter i samma sits men hur jag än vrider och vänder på denna lur så jag inte det att lira med Mac.

Jag själv är nybörjare på Mac men har erfarenhet ifrån UNIX/Linux, Windows etc så nu skulle jag verkligen behöva hjälp från någon som har löst detta med samma förutsättningar på Z1010.

Förutsättningar:
eMac senaste modell med Tiger (precis uppgraderat)
Z1010 R1A (lyft på batteriet och kika på den vita etiketten)

Problemen är följande:

I Panther gick det koppla up med BT men Z1010 la på. Och du får upp en ruta som sa att "Modemet lade oväntat på". Nu i Tiger händer absolut inget när jag försöker när jag försöker koppla upp. BT i mobilen visar inte på att något händer.

När jag har läst i dessa trådar här på forumet så skulle man synca från mobilen, här kommer det lustiga, Macen reagerar inte på att någon söker ifrån BT. Jag gjorde samma test på en PC och den reagerade direkt och fråga efter lösenord. Samma test gjordes mellan två Z1010, funkar. BT fungerar på min Z1010. Jag har BT mus/tagentbord så BT fungerar på Macen.

Vad jag skulle vilja vet/ha är:
1. Vad ska jag rensa för kataloger/filer etc. för att börja om från skratch?
2. iSync fungerar men jag inte skicka SMS ifrån Adressboken och SMS som kommer ifrån någon i adressboken visas inte heller, hänger detta ihop med de ovanstående?
3. Jag har testat alla tänkbara varianter på script för modem och det lirar inte heller.
4. I vilken ordning ska man ansluta allt? Vore hemsk tacksam för någon form av "lista"

Så.... HJÄLP!!!!! Maila mig eller lägg ut det här på forumet.

Mvh Micke

Har du rätt modemskript? Vilken operatör? Mukvaru version i mobilen?

Ursprungligen av screwpull:

Har du rätt modemskript? Vilken operatör? Mukvaru version i mobilen?

Hej

Jag har modemscriptet som jag själv har gjort och den som gick och ladda ner här på forumet men ingen fungerar. Jag har Tele2Comviq som OP och SW R1K010.

//m

Tjo

Det löste sig efter ett febril funderande , Tigern valde ett annat modemscript än den jag ville ha (fråga mig inte hur) och sen rensade jag bort allt jag vågade och började om. Fast den här gången lät jag BT inställningarna vara uppe för att se om telefonen gjorde något och vips dök den upp. Skumt. Nåja nu kan jag nyttja 3G på min eMac också om bredbandet slutar fungera.

//m

Najs.. Har samma uppsättning som dig och det har alltid fungerat. Kan nämna att detr har räddat mig ett par ggr när min bredbandsanslutning strulat. Sen har jag använt det för att sufra när jag åkt buss ut till tjejen i Vaxholm

Ursprungligen av screwpull:

Najs.. Har samma uppsättning som dig och det har alltid fungerat. Kan nämna att detr har räddat mig ett par ggr när min bredbandsanslutning strulat. Sen har jag använt det för att sufra när jag åkt buss ut till tjejen i Vaxholm

Hade du med eMacen på bussen?!

1
Bevaka tråden