Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handlade på iTunes - blev av med musikfiler

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt enligt artikel på dagens di.se.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 16:25

Fånig artikel. Solklart fall av användare som inte läst instruktionerna utan bara tutar och kör. Att låten som han köpt hackar är väl en annan sak.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 16:37

...va? Jag förstår inte alls. Här har inga filer försvunnit, men kan inte "ladda ner en CD", låtarna hackar inte...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-12 17:57
Ursprungligen av xerent:

...va? Jag förstår inte alls. Här har inga filer försvunnit, men kan inte "ladda ner en CD", låtarna hackar inte...

funkar kanon för mig...
bröts pga att jag strulade till det....startade om och via menyn-avancerat-leta efter köpt musik så laddades allt ner igen som fattades.....friktionsfritt
Nöjd

Kom igen - skicka mail till artikelförfattaren (Hermele) och klaga. Fånigt.

äsch, pajsaren vill smutskasta, eller så har han torskat på att inte ha läst instruktionerna.

pucko.

(sådant kan vem som helst råka ut för, men vem som helst börjar inte gnälla utan att först ta reda på vad som hänt, därför; pucko)

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-12 18:46

läs komentarerna de är nästan ännu roligare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 20:56

Det var ju en egenföretagare som råkade ut för nåt. Och en sån kan ju aldrig ha fel i DI. :rolleyes:

Jag vet precis vad som har hänt.....nästa 100 % säker i alla fall.

Personen i fråga har troligen haft "Manuell"-hantering av låtarna på sin iPod, och när han laddat ner skivan från ITMS så fipplade han runt i inställningar och hittade funktionen "Synka spellistor" och klickade i att den skulle synka "Köpt musik"-mappen. Då raderas ju allt på iPoden som "inte" ska synkas.

Men, rimligtvis borde de ligga kvar i "iTunes" på datorn, såvida inte personen har raderat låtarna från iTunes efter att ha lagt in de i ipoden.

"Han har redan laddat ner över 5.000 låtar på ett än så länge legalt vis. "

HAHAHAHA... det där förtjänar nästan något slags pris... hmm hur skriver jag så den här storpiraten inte framstår i dålig dager... hmm?

Det bästa exemplet jag sätt på dålig journalistik.

EDIT: snarare; Den sämsta nyhetsartikel jag läst. (kan knappast kallas för journalistik)

Ush och fy att journalistik (om man nu kan kalla det så) av den här låga och dåligt faktaunderbyggda karaktär verkligen publiceras. Var det bara nätupplagan eller gick den i tryck också?

1
Bevaka tråden