Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I valet och kvalet; BBB eller UPC?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft Bostream (numera Bredbandsbolaget) en längre tid. Har 8 Mbits ADSL. Det är det högsta vi kan få enligt dom. Men i dagarna damp det ner ett erbjudande från UPC om en 24 Mbits tjänst. Och dom säger att det går efter några påringningar. Dessutom är dom billigare.

Vad säger ni? Byta eller inte? Erfarenheter av UPC?

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Vad säger ni? Byta eller inte? Erfarenheter av UPC?

Jag har precis sagt upp mitt Bostream för att byta till UPCs snabbare linor. Hade UPC tidigare och det funkade bra men förbindelsen gick ned några gånger under ett år. Har kollat med polare som har det nu och de är nöjda och har inte haft några avbrott alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 21:05

Jag är helt rasande på UPC. Dom har verkligen gett ett oproffsigt inttryck enligt mig.

Inte helt saklig redogörelse kanske men om du är intresserad kan du läsa i den här andra tråden om min upc-upplevelse.

Ursprungligen av ivar:

Jag är helt rasande på UPC. Dom har verkligen gett ett oproffsigt inttryck enligt mig.

Inte helt saklig redogörelse kanske men om du är intresserad kan du läsa i den här andra tråden om min upc-upplevelse.

Kolla här.. En av anledningarna..
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=60663&highlight=Bostream

Ursprungligen av ivar:

Jag är helt rasande på UPC. Dom har verkligen gett ett oproffsigt inttryck enligt mig.

Inte helt saklig redogörelse kanske men om du är intresserad kan du läsa i den här andra tråden om min upc-upplevelse.

Jag förstår inte riktigt. Läste just ditt inlägg om UPC och vad jag kan se är du missnöjd med bemötandet från försäljare och kundtjänst, fast själva bredbandstjänsten i sig har du aldrig provat. Är det rätt uppfattat?

  • Medlem
  • 2005-05-12 23:54

Jag har UPC / chello sen flera år tillbaka och är väldigt nöjd.
Det enda som jag tycker är mindre bra är att driftstatus på text tvn inte uppdateras på en gång när det är problem, måste ringa UPC eller be någon kolla på nätet. Men det är sällan det är något.

Digital tvn är jag mindre nöjd med. Skulle avbeställa skiten om jag kunde få in RAI på annat sätt.

Det som är svårt, är att många givetvis har både bra och dåliga upplevelser av UPC och BB...

BB (eller BBB?) är ett givet val. Jag gick från UPC till BB och är mycket nöjd. BB är som man vill ha bredband. Alltid fungerande och riktigt snabbt (den reella hastigheten motsvarar nästan de utlovade 24 Mbiten, det gjorde det inte hos upc.). Upc var långsamt och låg ofta nere.

Ursprungligen av martenbjork:

BB (eller BBB?) är ett givet val. Jag gick från UPC till BB och är mycket nöjd. BB är som man vill ha bredband. Alltid fungerande och riktigt snabbt (den reella hastigheten motsvarar nästan de utlovade 24 Mbiten, det gjorde det inte hos upc.). Upc var långsamt och låg ofta nere.

Problemet är att BB bara erbjuder 8 Mbit där jag bor.. Medans UPC erbjuder 24..

Den här tråden har kanske kallnat en del nu... hur blev det?
En sak som avgör är väl om bredbandet kommer via telefontråden eller om det är kabel. Kabel är förhoppningsvis tillförlitligare. Ingen trasslig telefonstation där Telia och BBB knuffas t.ex.

Själv så upplever jag UPC's supportsida som helt i en annan klass är BBB. Men jag är subjektiv förstås; Var nyligen utan både telefon (BBB-IP) och Internet i två veckor, tack för det BBB. När jag ringde support så blev jag först ombedd att byta kablage hemma - kablar som suttit fast monterade i över ett år....
Enligt BBB-Support så pajar vanliga telefonkablar väldigt ofta. Hehe inte under mitt 44-åriga liv i alla fall, möjligvis knaster i lursladden på min gamla "Dialog" för 20 år sen.
När jag franhärdade om att de faktiskt nog minsann behövde skicka en tekniker till stationen så hotade man med att dert skulle kosta mig en hel del pengar.

Det tog mig ca 90 minuters mobilsamtal och tre påringningar till support för att de skulle skapa ett teknik-case. Sen dröjde det en vecka innan min telefon och mitt Internet var igång igen...

Som ni förstår så kan Bredbandsbolaget brinna i helvetet vad mig anbelangar. Jag har sagt upp abbonemanget!

Jag har nu skaffat UPC-Chello via kabel och inväntar att få tillbaks min vanliga Teliatelefonlina.

1
Bevaka tråden