Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som vet var det "verkliga" kraven på Starwars KOTOR är?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjing, såg att systemkraven för Starwars Knights of the old republic är 1GHz, 256MB ram och 32MB vram - men de räcker väl med det för att starta spelet, så någon som har spelat det, vad kräver det ungefär?

Tack på förhand!

Har inte spelat det, men jag har en QS 733 och om jag har uppfattat saken rätt så ska man i ditt fall för att få det hyffsat ha en 1.2GHz med 64MR VRAM och 384MB RAM.
Vänta på bättre svar annars.

Ursprungligen av apple4ever:

Har inte spelat det, men jag har en QS 733 och om jag har uppfattat saken rätt så ska man i ditt fall för att få det hyffsat ha en 1.2GHz med 64MR VRAM och 384MB RAM.
Vänta på bättre svar annars.

Okey, sitter med G4 1.2, 768MB ram och Radeon 9200 (32MB) så får hoppas att det funkar.

Grafikkortet kan vara i klenaste laget. På min förra powerbook, G4 1,5 GHz med 9700 mobility 128 MB så var det vissa platser då det blev närapå ospelbart, oavsett inställningar. Gäller framför allt platser med vatten.

Spelet ställer oerhörda krav på korten och har man inte stöd för Vertex shaders (vill jag minnas att det var) får man räkna med segheter här och var. Å andra sidan är spelet rackarns kul och fungerar för det mesta utan lagg. Problemen uppstår på ett fåtal platser och då det är ett rollspel går segheten inte ut över spelet på samma sätt som i FPS (fast jag misstänker att jag hade klarat det på 112 timmar i stället för 113 om inte grafiken hade segat sig).

Som ohennig säger - kort som klarar av Vertex shaders ska klara av spelet rätt bra, Radeon 9200, GF FX 5200 och uppåt typ. KOTOR är grafikkortsintensivt, så om du har en G4:a är det inget problem. Men det kräver som sagt ett grafikkort som är ganska nytt. Radeon 9000 t ex, klarar inte spelet bra alls även om man kör det på en dual G4.

Såpass Trist som satan att det inte fungerar på tiger (än?) bara :-/ Hoppas det kommer någon patch.

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Såpass Trist som satan att det inte fungerar på tiger (än?) bara :-/ Hoppas det kommer någon patch.

Va? Gör det inte? Jag som hade tänkt spela igenom det på en Mac Mini som levereras med Tiger, till hösten.

1
Bevaka tråden