Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtron: nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 17:53

Jag funderar vagt på att köpa en Samtron 17" 73V TFT, men den är verkligen misstänkt billig. Någon som kan bekräfta eller avvisa mina misstankar?

Jag har en Samtron 98PDF "CRT", köpte den i Augusti förra året, verkar vara Samsung delar som dom använder om jag fattat det riktigt.
Min CRT skärm funkar iaf himmelskt bra även om det var "misstänkt billigt", du har ju ändå 30 dagars återköp och 1 års garanti.
Kolla vad det står på google om skärmen.
Men responstiden ligger ju bara på 25ms på den skärmen(rätt slött), hur billigt?

Betraktingsvinklarna är riktigt dåliga för den skärmen 150/170 grader

Bättre att lägga på en tusenlapp istället och satsa på en kvalitetsskärm med riktigt bra garanti "läs 5 år"

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 21:24

Samtron är i princip förra eller förrförra modellen av Samsung (det är Samsungs lågprismärke)

Då fattar jag! Ändå bra att min lågpris skärm är TCO'03 märkt

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 04:49

Tack för svaren. Jag funderar på Acer AL1703MS eller Acer AL1715S istället, båda har betydligt bättre responstid än Samtronen(finskt efternamn?), dock lite taskig vinkel på båda, men dom passar min modesta budget. Nån som kan nåt om dessa skärmar?

1
Bevaka tråden