Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker den perfekta mobilen

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 12:14

Hej

Hittar ingen mobil som passar mig. Tänkte man kunde ju höra sig för här och se om ni har nåra tips.

Det jag vill ha
+ Batteritid, ska vara lång samtalstid/standbytid (3h samtalstid är patetiskt, har T610 nu och den har väl ca 10h tror jag)
+ Bluetooth, måste gå att använda med salling clicker OCH synca med iCal/Adressboken
+ Shysst kalenderfunktion

Vad jag gärna slipper
- Kameramobil, använder hellre riktig digitalkamera än mobilskämtkamera
- Mp3-spelare, använder ändå ipod

Ett extra plus är om det är flip-flop-telefon(showoffeffekt!) men de har generellt sämre batteritider?
Ett extra plus till är om det är sony ericsson för de fungerar väl bättre med mac och isync?

V.h.
ivar

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 13:45

jag vill

jag vill ha precis den mobilen också - så skriv dubbla svar:-)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-05-08 14:35
Ursprungligen av Concult:

jag vill ha precis den mobilen också - så skriv dubbla svar:-)

Jag med

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 14:56
Ursprungligen av ivar:

Hej

Hittar ingen mobil som passar mig. Tänkte man kunde ju höra sig för här och se om ni har nåra tips.

Det jag vill ha
+ Batteritid, ska vara lång samtalstid/standbytid (3h samtalstid är patetiskt, har T610 nu och den har väl ca 10h tror jag)
+ Bluetooth, måste gå att använda med salling clicker OCH synca med iCal/Adressboken
+ Shysst kalenderfunktion

Vad jag gärna slipper
- Kameramobil, använder hellre riktig digitalkamera än mobilskämtkamera
- Mp3-spelare, använder ändå ipod

Ett extra plus är om det är flip-flop-telefon(showoffeffekt!) men de har generellt sämre batteritider?
Ett extra plus till är om det är sony ericsson för de fungerar väl bättre med mac och isync?

V.h.
ivar

Finns inga flipflopp från sony ericsson längre, vad jag känner till. Däremot passar K300i dina behov. 1795kr i telias butiker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 15:26
Ursprungligen av Panaga:

Finns inga flipflopp från sony ericsson längre, vad jag känner till. Däremot passar K300i dina behov. 1795kr i telias butiker.

Ja den verkade bra! Fast inte sån värst showoff-effekt
Frågan är hur mycket bättre den skulle vara än min nuvarande T610

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 17:27
Ursprungligen av ivar:

Ja den verkade bra! Fast inte sån värst showoff-effekt

Motorola Razr V3?
Fungerar med iSync.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 14:49

fick min Sony ericsson Z800i idag, den har iofs både kamera (en schysst sådan, 1.3 Mpxl ) och musikspelare så man kan använda mp3 som ringsignaler.

Men den verkar än så länge "very sweet"

Riktigt snygga displayer också!

Samsung D500, har du känt på den? Min drömlur, liten, bra kamera och bra i handen.
Alternativt SE K700i, inte så dum den heller.

Ursprungligen av Svante S:

Samsung D500, har du känt på den? Min drömlur, liten, bra kamera och bra i handen.

D500 är en sjyst lur men den lirar inte med Mac OS X. Väl?

/c

Ursprungligen av Christian Å:

D500 är en sjyst lur men den lirar inte med Mac OS X. Väl?

/c

...Synd i så fall, men blåtand och 1,3 Mpix har den + högtalar/mic-funktion

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 13:52

Hade samma

Hmm. Jag hade samma funderingar, men känner att ingen av telefonerna fungerar riktigt som jag vill. Efter ett ha kollat runt verkar det som om det får bli en SonyEriksson T630 ("Nya" T610). Den verkar ha alla de krav jag vill ha: Blåtand, lååång batteritid, stor telefonbok, trippelband. Har några kompisar som har den och de är mycket nöjda.

Vill bara mest att den ska funka + isync

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 14:41

Köpte tillslut K700i och är MYCKET nöjd!

Visst den har kamera vilket jag aldrig lär använda, och visst den har mp3-spelare(tänkt för att spela upp ringsignaler som jag förstår det) men det låg inte som någon extra kostnad så det är ok.
Köpte den med vodafones "79öre/min 12månader bindningstid minimum debitering 299kr/mån"-paket och då fick man telefonen.

Kalendern är ursnygg. Upplösnigen på skärmen är bra och den känns överlag mycket snabbare än T610. Styrpinnen känns bättre än på min T610 också. Den har inspelningsfunktion, högtalartelefon, videoinspelning(så connexpersonalen inte använder övervåld) och syncar bra i Tiger (fick det inte att fungera i panther av någon anledning).

Mycket nöjd, rekommenderar K700i varmt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-05 10:59

Det tråkiga med Sony Ericssons telefoner som inte kör Symbian är att de har en del begränsningar i antal kontakter etc. Kanske inte något som de flesta märker av, men jag vill gärna kunna ha mitt kontaktregister över de 800 mest viktiga kontakterna med mig i mobilen och inte bara i datorn eller iPoden. Att också kunna synka över bilderna i adressboken till telefonen och tvärt om är också en bra funktion som tyvärr bara verkar fungera med Symbian-baserade telefoner, alltså bara P8xx/P9xx från Sony Ericsson och en hel del från Nokia. Det får nog bli en Nokia nästa gång.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 14:57

Samsung SGH-E720?
Har ju i vart fall Bluetooth och syncML

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 15:25
Ursprungligen av Pär:

Samsung SGH-E720?
Har ju i vart fall Bluetooth och syncML

Såg bra ut också.
Men dessvärre "upp till 5,5h" samtalstid, kostar sin slant och har både kamera och mp3-spelare. Långt ifrån den perfekta mobilen alltså

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-11 14:04

vill ha treo...

1
Bevaka tråden