Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart finns hjälp kring sälj och marknad?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 11:04

Sedan några år tillbaka har jag skapat olika webbprojekt. Så sent som i februari började jag jobba med firman på heltid. Problemet är att vissa projekt inte vidareutvecklas eftersom jag inte har tid att knyta de kontakter som behövs.

Nu undrar jag vart jag bör söka mig för att få hjälp. Exempelvis genom att någon kontaktar företag och berättar om den idé jag har och vilka möjligheter som finns. Ett annat exempel på marknadsåtgärd är att skriva pressmeddelande och sätta vettiga priser.

Men vart hittar jag någon som är intresserad av detta på rätta villkor? Jag har inga pengar till anställning, samtidigt finns det en hel del pengar bara man lyckas sälja in mina tjänster. Jag behöver någon som kan jobba på provision - men vet inte vart jag ska leta.

Har ni några tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 11:06

vad är det för produkter ?

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 11:18

Det är olika webbtjänster som går att använda på olika sätt. Allt från att sälja reklam på Skivstället till att berätta om fördelarna med Berunda för småföretagare. Jag vill hitta företag som vill agera expertpanel. Jag vill ha ut information till journalister varje gång jag gör något nytt. (osv)

www.berunda.se www.skivstallet.nu www.jensjakob.se

Det finns ju en gratis annonsmarknad här på 99mac där du kan söka efter folk och en annan gratis är www.egenfirma.se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 12:49

vaska nätverken efter kontakter som kan bolla dig vidare

vaska nätverken efter proffstyckare, det finns säker flera här som skulle vara intresserade, om du berättar lite mer i detalj hur det skulle fungera - och vad det skulle kunna tänkas bli för resultat av det, inte bara pengar utan även tex tillgång till andra kontakt nät - lära sig nya grejer inom ett område man inte behärskar tex...

Det måste vara enkelt för de som ska deltaga - smidigt på nåt sätt, det får inte bli grötigt och omständigt...

/
Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 22:35

Exempel på uppdrag:

På Skivstället.nu (www.skivstallet.nu) finns en stor reklamruta på startsidan. Webbsidan hade 19132 besökare i mars. Nu söker jag söker nu skiv- och musikrelaterade annonsörer som vill marknadsföra sig. Jag har inga problem att fakturera.

På Berunda (www.berunda.se) kan man lägga upp frågeställningar. Inför en release vill jag ha knutit kontakt med flera företag. Dessa har möjlighet att köpa bevakningar på sitt företagsnamn, sina varumärken, samt valfria ord. Om de är intresserade av att visa upp sig mer, kan de skapa en expertpanel som visas på startsidan under viss period.

Dessa uppdrag går i stort sätt ut på att skriva mail, ringa telefonsamtal och eventuellt besöka företag och berätta om vad webbsidan går ut på. För framtiden är det viktigt att man tydligt noterar vilka man har haft kontakt med och anledningen till varför de inte är intresserade.

1
Bevaka tråden