Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är blogger.com bästa gratisalternativet?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån annan gratis blogtjänst som kan mäta sig med blogger.com?

Eftersom blogger.com verkar väldigt stort så undrar jag om nån känner till nån schysst sida med blogger-mallar. Tycker originalen som dom har är rätt trista. Inga tips om "koda själv" tack Har ingen lust just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 04:06

www.textpattern.com
www.wordpress.org

Iofs är dom inga gratis bloggtjänster, men dessa är gratis och speciellt textpattern är det lätt att ändra i och göra det till så som man vill ha det.

Senast redigerat 2005-05-11 04:18

www.blogg.se

får du en fin (dittnamn).blogg.se adress till sidan,...gratis!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 09:29

Jag tycker definitivt att blogger är "the shit". Man kan ändra runt i CSS bäst man vill... driver för övrigt min blogg Luderbrus.net därifrån.

Ska du ha en bloggtjänst (slippa installera något öht) ska du köra blogger.com. Antingen kör du din blogg på deras server eller så kan blogger.com skicka dina filer till en annan server via ftp/sftp. Du kan ha flera bloggar och flera medlemmar som kan posta i bloggen. Busenkelt och smidigt.

Många som kör Wordpress gillar Michael Heilemanns mall Kubrik. Den finns anpassad till blogger.com. Ladda ner, logga in på blogger.com och klista in koden i där du kan redigera mallar. Själv missade jag den helt om trixade med Kubrix-mallen för Wordpress för att få den att funka i blogger.com.

Hämta här
http://cmsstyles.com/blogger/44/kubrick-for-blogger

Demo
http://kubrick-for-blogger.blogspot.com/

Till Blogger.com finns det en uppsjö mallar på nätet. Sök på "blogger" och "template" så kommer du att hitta både fula och hyfsat snygga mallar.

/bloggare

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 09:32
Ursprungligen av Jani Uutela:

Eftersom blogger.com verkar väldigt stort så undrar jag om nån känner till nån schysst sida med blogger-mallar. Tycker originalen som dom har är rätt trista. Inga tips om "koda själv" tack Har ingen lust just nu.

Kolla på Kubrick. Den är riktigt trevlig.
http://blogger-templates.blogspot.com/2005/01/kubrick-for-blogger.html

-edit: självklart var jag en par sekunder sen...

Funderar på blog, men jag vill ha mycket foton. Fått tipset flickr, men gillar inte riktigt att mina foton då blir allmän egendom.

Har tillgång till server, och har lajjat med wordpress men det blev för avancerat för mig. Så frågan är om man kan köra blogger på egen server och om det då finns enkla sätt att ladda upp och visa foton där? Måste vara läskigt enkelt, även min extremt teknikfientliga sambo ska klara av det.

Ursprungligen av Leftrustle:

Funderar på blog, men jag vill ha mycket foton.

Så frågan är om man kan köra blogger på egen server och om det då finns enkla sätt att ladda upp och visa foton där? Måste vara läskigt enkelt, även min extremt teknikfientliga sambo ska klara av det.

Det finns många underbara fotobloggar på nätet. Gud vet hur mycket tid de har lagt på att få det snyggt och bra. Jag betalar gärna för ett en snygg mall och ett enkelt system.

Blogger.com har en funktion för att ladda upp filer. Hur man kan kombinera den för att få en lika snygg fotoblogg som exempelvis Shutterware (som dock kör Wordpress) vet jag inte.

Men om någon har en fungerade lösning - sälj den till mig.

/inte fotobloggare än

Kubrick verkar schysst, men vart är bildfilerna? Det enda som medföljer i zip-filen är ju enbart koden Hittar inget på sidan heller.

Ursprungligen av Jani Uutela:

Kubrick verkar schysst, men vart är bildfilerna? Det enda som medföljer i zip-filen är ju enbart koden Hittar inget på sidan heller.

Oj, det var ju inte bra. Jag använde mig inte den blogger.com-anpassande. Originalet hittar du här, och där finns ett gäng filer. Grunden är en Photoshop-fil.

http://binarybonsai.com/kubrick/

/c

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 10:04
Ursprungligen av Jani Uutela:

Kubrick verkar schysst, men vart är bildfilerna? Det enda som medföljer i zip-filen är ju enbart koden Hittar inget på sidan heller.

Visst, men lirarn som gjorde Kubrick hostar alla filerna på egen server. Du kan läsa koden och se länkarna, tanka hem bilderna, modifiera dem efter eget tycke, ladda upp dom till egen sida och slutligen ändra länkarna i koden innan du lägger in den.

1
Bevaka tråden