Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle bara säga hej...

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:25

så hej!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-11 00:36

Det blev inte mycke sagt där!

Hahaha.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 11:32
Ursprungligen av oqvist:

Det blev inte mycke sagt där!

Hahaha.

Nepp, hade inte tid. Ville ju läsa på lite så jag kan bestämma mig för datorköp eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 12:50
Ursprungligen av JennyX:

Nepp, hade inte tid. Ville ju läsa på lite så jag kan bestämma mig för datorköp eller inte.

prata mer...

?

vill du ha råd ? ( inför köpet menar jag )

/Tangen

Haha va stimmigt det blir när alla märker att det är en tjej här

PS. Lyckligt förlovad

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 17:23
Ursprungligen av smozle:

Haha va stimmigt det blir när alla märker att det är en tjej här

PS. Lyckligt förlovad

Är ju alltid roligt att bli uppmärksammad...

Dock själv lyckligt upptagen. Menar, har ju både iPod och iBook så har så jag klarar mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 17:30

Datorköp

Ursprungligen av Tangen:

prata mer...

?

vill du ha råd ? ( inför köpet menar jag )

/Tangen

Vill hemskt gärna ha råd!! Är ju bara en "dum liten tös"

Har ju en iBook nu, men den är bara lånad och eftersom han jag lånar den av är mitt X nu så skulle det kännas skönt med en egen.

Haft PC tidigare (i många år) men vill inte behöva gå tillbaka till "the dark side". Dock måste det funka ekonomiskt att skaffa egen... Vilket är mer tveksamt...

Har fastnat för bärbara livsstilen. Så vilken dator bör en fattig student välja? iBook eller...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 18:09
Ursprungligen av JennyX:

Vill hemskt gärna ha råd!! Är ju bara en "dum liten tös"

Har ju en iBook nu, men den är bara lånad och eftersom han jag lånar den av är mitt X nu så skulle det kännas skönt med en egen.

Haft PC tidigare (i många år) men vill inte behöva gå tillbaka till "the dark side". Dock måste det funka ekonomiskt att skaffa egen... Vilket är mer tveksamt...

Har fastnat för bärbara livsstilen. Så vilken dator bör en fattig student välja? iBook eller...?

hej hej,

är inne på min 3:dje powerbook (17" Alu), som jag för övrigt älskar ( som även de två tidigare)...
men, kan helt ärligt säga att skulle jag köpa en dator idag så tycker jag att det är svårt att hitta något som slår en ibook (med tanke på pris och vad man får för pengarna).
givetvis så är det ju så att en del behöver "merprestandan" i en powerbook och då är det ju inte så mycket att orda om, men för enklare normalbehov så satsa på en ibook tycker jag...

//mmi

Välkommen till 99mac Jenny!

Precis välkommen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-11 08:39
Ursprungligen av JennyX:

så hej!

Välkommen.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-11 12:44

Det låter bra det, några idéer om vart det hela kommer sluta? Och viktigast av allt! När paketet väl kommer hem till dig, glöm för allt vad du gör inte att lukta...

//Filip

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 17:32
Ursprungligen av Filip:

Det låter bra det, några idéer om vart det hela kommer sluta? Och viktigast av allt! När paketet väl kommer hem till dig, glöm för allt vad du gör inte att lukta...

//Filip

Lukta...?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-11 14:00

haha har också stadigt förhållande men tycker det är på tok för lite tjejer här, eller så finns de men inte hörs

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-11 17:36

Jag tror han syftar på att det luktar på ett speciellt sätt när man öppnar nåt som kommer från Apple. Det luktar väl egentligen bara nytt..men det är en speciell lukt samtidigt. Dom kanske häver i lite blommor från Kalifornien.. who knows

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 19:01
Ursprungligen av rixard:

Jag tror han syftar på att det luktar på ett speciellt sätt när man öppnar nåt som kommer från Apple. Det luktar väl egentligen bara nytt..men det är en speciell lukt samtidigt. Dom kanske häver i lite blommor från Kalifornien.. who knows

Ok, då förstår jag!

Brukade aldrig få vara med o "leka" när mitt x:s nya leksaker anlände. Vare sig med iBooken eller Powerbooken... Så jag missade den första ny-känslan.

Måste passa på o njuta den här gången då!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-11 19:36

Jag tänker satsa på en iBook så fort jag får råd. Då blir det till att spetsa näsan igen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-11 20:02

Jo en ibook är bra köp.

Men är inte den på sista versen?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-12 20:06
Ursprungligen av Shinzon:

Jo en ibook är bra köp.

Men är inte den på sista versen?

Du menar prestandamässigt eller tänker du på framtida uppdatering?

För mig blir det inte köp förrän om c:a 6 månader kanske... inget hetsköp utan spara ihop pengar i lugn och ro

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-13 07:27
Ursprungligen av rixard:

Du menar prestandamässigt eller tänker du på framtida uppdatering?

För mig blir det inte köp förrän om c:a 6 månader kanske... inget hetsköp utan spara ihop pengar i lugn och ro

Jag menar uppdateringar, den senaste har levt lite länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 08:25

rimliga pengar

Stationär -iMac G5 17 tum
Bärbar -iBook 14

bra grejer

stationär - iMac 20 tum alt PMac
Bärbar - 15 tum PBook, om du inte har en separat skärm - då kan man ha 12"

Billigt

Köp inte billigt -man ångrar sig alltid, då är det bättre att köpa begagnat, i så fall runt ett år gamla grejer

>>>>>må solen lysa i ditt ansikte<<<<<<<

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 10:06
Ursprungligen av Tangen:

rimliga pengar

Stationär -iMac G5 17 tum
Bärbar -iBook 14

bra grejer

stationär - iMac 20 tum alt PMac
Bärbar - 15 tum PBook, om du inte har en separat skärm - då kan man ha 12"

Ok. Det är ungefär så jag funderar. Vill dock inte ha en stationär, så dem stryker jag direkt. Men jag har en extern skärm, tangentbord och mus redan nu så en bärbar 12" eller 14" får det bli. Den passar dessutom i min datorväska...

Det lutar väl åt en ny iBook antar jag. Dels för att jag är student och ensamansvarig för ekonomin och dels för att jag redan är van vid en.

Men om det är uppdatering på G av den bör jag väl vänta ett tag...?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 10:20

Prylbög?

Hade en diskussion med en av mina systrar igår om datorköp och förevisade då de olika bärbara på Apple store. Hon är väl måttligt intresserad...

Sedan frågar hon mig varför jag fastnat så för Mac o tvunget vill ha en ny sån. Hon är smått paranoid och tror att det har med mitt X att göra. Att jag smittats av hans intresse för att jag skulle ha svårt att släppa honom eller något i den stilen....

Men det som är svårt att släppa är ju hans iBook som jag lånar!

Så jag kvittrar lite om hur snygga datorer Apple gör och om hur lite virus det finns och blandar om korten så hon inte ska tänka för mycket på priset. Och när hon går hem har hon fått en uppfattning om att jag är "prylbög". Vem, jag? Prylbög!?!

Ps. Min nya kille har varken bärbart eller Mac. Han äger 2 PC. Så då kan jag väl inte vara Mac-fixerad. Eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-13 10:26
Ursprungligen av JennyX:

Ps. Min nya kille har varken bärbart eller Mac. Han äger 2 PC. Så då kan jag väl inte vara Mac-fixerad. Eller?

Så länge hans nästa dator blir en mac så är det ok...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 10:46
Ursprungligen av JennyX:

Hade en diskussion med en av mina systrar igår om datorköp och förevisade då de olika bärbara på Apple store. Hon är väl måttligt intresserad...

Sedan frågar hon mig varför jag fastnat så för Mac o tvunget vill ha en ny sån. Hon är smått paranoid och tror att det har med mitt X att göra. Att jag smittats av hans intresse för att jag skulle ha svårt att släppa honom eller något i den stilen....

Men det som är svårt att släppa är ju hans iBook som jag lånar!

Så jag kvittrar lite om hur snygga datorer Apple gör och om hur lite virus det finns och blandar om korten så hon inte ska tänka för mycket på priset. Och när hon går hem har hon fått en uppfattning om att jag är "prylbög". Vem, jag? Prylbög!?!

Ps. Min nya kille har varken bärbart eller Mac. Han äger 2 PC. Så då kan jag väl inte vara Mac-fixerad. Eller?

12" PB bra kräm, funkar med extern skärm - smidig i formatet, kan fås med superdrive
du kommer inte att ångra dig,

promise,

Säg åt syrran att sitta vid en mac ett par immar så fattar hon att man nästan lämnar sina nära och kära för att få behålla maccen...

Eller ge mig hennes mailadress så ska jag förklara

/Tangen

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-12 20:18

måste säga detta: har en PB 12" och nu har en kompis till mig precis köpt en iBook ,men jag tycker den -i jämförelse känns så plastig. Kommer aldrig kunna gå tillbaka och köpa iBook nu, en gång PB alltid PB

och ja! lukta på den nya lilla varelsen... finns många sätt man kan jämföra macar med bäbisar...

Welcome, don't join the dark side!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-13 21:19

Om man skall ha en iBook 14" så måste det vara för att man måste ha superdrive. annars så ser jag inget bra med 14" aren Den har samma upplösning som 12" aren så allt är stort på skärmen.

1
Bevaka tråden