Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera nationella i widgets

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-06 21:45

Jo, jag tänkte först att skriva en egen hitta.se/eniro-widget. Sedan visade det sig att någon hade redan börjat (och redan släppt ett par versioner) av en hitta.se-widget. Dock strular mellanslag och nationella tecken (åäö). Mitt tips (innan jag hinner läsa på och göra en snygg lösning) är att kolla i norrmannen som har skrivit en widget för Gula- och Vita Sidorna i Norge. Han gör en ersättning av de nationella tecknen. Alltid en början. Kanske den sista, rent av...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-07 11:32

Jag har gjort en Eniro-widget som hanterar mellanslag korrekt, men som i nuläget konverterar ÅÄÖ till AAO, vilket inte är så jättelyckat i Eniro. Det är en rätt så enkel widget, men om du hittar en lösning på ÅÄÖ-problemet får du gärna mecka i koden och berätta Det verkar vara en bugg eller liknande i openURL-funktionen som används, som vägrar öppna URLen om den innehåller vissa tecken. Försöker man konvertera ÅÄÖ till %F6, %E5 osv så vägrar den fortfarande pga %-tecknet.

Hoppas du hittar en lösning. Min widget finns här: http://lonnroth.info/filer/Eniro.wdgt.zip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 11:53

Jag har inte prövat på at göra widgets, men borde inte problem med "utländska" tecken enkelt fixas med rätt kodning och URLencode?

Alltså, om jag minns rätt så består en widget av en htm-sida. Kolla vilken content-encoding som används på t.ex. eniro och använd samma i din sida. Jag vet inte hur data skickas av widgeten till eniro sen, men om man URL-encodar varje paramter (om inte vanligt get eller post används) så borde det fungera.

1
Bevaka tråden