Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka SE z800i med 15" PB?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu förgäves försökt att synka min SonyEricsson z800i med min PB15" utan att lyckas. iSync vill inte kännas vid min telefon. Det går att "para" de båda enheterna med när jag startar upp iSync så vill programmet inte hitta min mobil.

Någon som vet vad som kan vara fel. Jag menar med min z1010 var det ju inga som helst problem.

MVH

Johan

Har du parkopplat enheterna från Macen eller telefonen?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Har du parkopplat enheterna från Macen eller telefonen?

/M

Jajjamensan.
Jag kan via Blåtand skicka vanliga filer och liknande. Men när jag öppnar iSync för att synka min AdressBook och iCal så hittar den inte telefonen.

När jag öppnar iSync och väljer "Add device" under "Device" menyn så kan den inte hitta min telefon.

  • Medlem
  • 2005-05-08 18:23
Ursprungligen av DeathMan:

Jajjamensan.
Jag kan via Blåtand skicka vanliga filer och liknande. Men när jag öppnar iSync för att synka min AdressBook och iCal så hittar den inte telefonen.

När jag öppnar iSync och väljer "Add device" under "Device" menyn så kan den inte hitta min telefon.

Jag lider av exakt samma problem. Och jag menar verkligen lider. Luren ska ju vara iSync-kompatibel, och gubbarna på tre lovade att det skulle funka. Den vill bara inte dyka upp.
Är det månne tre själva som inskränker?
Den som har en lösning på problemet kommer jag att helgonförklara.

Ursprungligen av bing:

Jag lider av exakt samma problem. Och jag menar verkligen lider. Luren ska ju vara iSync-kompatibel, och gubbarna på tre lovade att det skulle funka. Den vill bara inte dyka upp.
Är det månne tre själva som inskränker?
Den som har en lösning på problemet kommer jag att helgonförklara.

Stopp nu? Var står det att Z800 ska funka? Det står V800 på den sidan jag läst. Z800 är ju inte "samma modell" när det verkar gälla iSync, eller?

  • Medlem
  • 2005-05-09 17:44
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Stopp nu? Var står det att Z800 ska funka? Det står V800 på den sidan jag läst. Z800 är ju inte "samma modell" när det verkar gälla iSync, eller?

Här:
http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Problemet löst!

Jag installerade Tiger och då funkade det plötsligt helt utan problem. Det verkar således var panther som har problem.

Tackar för all hjälp!

Ja jag är ledsen, men jag ser inte Z800i där? V800 och Z600 ser jag, men inte Z800i?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Ja jag är ledsen, men jag ser inte Z800i där? V800 och Z600 ser jag, men inte Z800i?

Sony Ericsson-modellerna flödar över i en ny spalt till höger...

Jamen se, där står den ju!

Då ger jag mig, och jag ursäktar mig för min blindhet! :D;) (Jag fattar inte hur jag kunde missa den kolumnen faktiskt )

Försöker ringa upp *99# från min V800 med datorn via blåtand. V800 finns inte under listan på mobiler i modemlistan under bluetoothinställningar. Har nån annan V800 ägare nåt tips?

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-08 19:33

Z800, Tiger och iSync fingerar via blåtand utan problem för mig.
Ett tips är att "börja om från början", rensa alla gamla parkopplingar och enheter både på datorn och telefonen. Gör sedan ett nytt bokmärke med inställningsassistenten, starta sedan adressboken och klicka på BT knappen för att para, starta sedan iSync och synca.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-08 19:34

V800=vodafone låst
Z800=alla andra
i övrigt samma telefon, bara olika version av mjukvara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 22:34

Funkar utan problem för mig..
Tiger-Z800i

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-16 22:47

Ni som har Z800i, är ni nöjda med den? Den känns inte lite stor?
Fungerar allt som man vill ska funka med sync?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 22:53

Bästa telefonen jag har haft!!
Den känns inte större i fickan än Z600 alt 630 som jag tidigare hade, sedan att du får ringa 600min/månad för 199:-/mån gör inte saken sämre, och jag har än sålänge inte haft några problem med 3, känns som barnsjukdomarnas tid är över,, eller hoppas på det iaf..
Isync funkar utan problem via BT, har dock inte fått USB att funka ännu..

Fred på månen..

Inställningar på datorn vid modemanvändning?

Hej!

Vilka inställningar ska man göra på dator när man vill använda z800i som modem, alltså telefonnummer och användarnamn. Testat med *99# som funkade med en kompis teliamobil men får bara "ingen kopplingston".

1
Bevaka tråden